یک‌شنبه 

16 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

گزارشی از بلاتکلیفی فرحناز نیکخو و سیم غلامی سیمیاری در زندان اوین

گزارشی از بلاتکلیفی فرحناز نیکخو  و سیم غلامی سیمیاری در زندان اوین
صدای خەبات کوردستان

امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، فرحناز نیکخو، متولد: ۱۳۵۱، متهم سیاسی ـ امنیتی، ساکن تهران، محبوس و بلاتکلیف در بند عمومی(زنان) زندان اوین، بسر می برد. فرحناز نیکخو، از تاریخ ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۱، در بازداشت موقت بسر می برد و پرونده وی بە بهانە نقص در تحقیقات قضایی با دادسرا بازگردانده است. یک فرد مطلع در این مورد اظهار داشت تا امروز فرحناز نیکخو ۲ مرحله به شعبه ۱۵ بیدادگاه موسوم به انقلاب تهران اعزام و شد. در مرحله دادرسی بنا بر اعلام قاضی صلواتی، در پی اعلام نقص در تحقیقات قضایی پرونده خانم نیکخو به شعبه بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ تهران بازگردانده شد و چندی بعد دومین جلسه دادرسی به اتهامات این متهم سیاسی ـ امنیتی در شعبه ۱۵دادگاه موسوم به انقلاب تهران برگزار شد و با توجه به وجود ابهام در کیفرخواست صادره هنوز حکمی برای فرحناز نیکخو صادر نشده است.”
همچنین در موردی مشابە نسیم غلامی سیمیاری، متولد: ۱۳۶۷، علیرغم گذشت بیش از ۳۴۰ روز از تاریخ بازداشت، سپری شدن دوران بازجویی ها و تفهیم اتهام، در پی تداوم نقص در تحقیقات قضایی پرونده اش، با وضعیت بلاتکلیف در بند عمومی(زنان) زندان اوین بسر می برد.
به نقل از یک فرد نزدیک به خانواده این متهم سیاسی:”نسیم غلامی سیمیاری، با گذشت ۳۴۰ روز از زمان دستگیری، چندین مرحله به شعبه ۳ بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ تهران واقفه در زندان اوین، منتقل و از بابت (اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن کشور)، (فعالیت تبلیغی علیه رژیم) و (عضویت در گروه و دسته به قصد برهم زدن امنیت کشور)، مورد انتساب اتهامات واهی قرار گرفتە، اما تاکنون جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات واهی او برگزار نشده و به صورت بلاتکلیف در بند زنان زندان اوین بسر میبرد.”

11 روز و 14 ساعت و 6 دقیقه پیش از این

گزارشی از بلاتکلیفی فرحناز نیکخو و سیم غلامی سیمیاری در زندان اوین

گزارشی از بلاتکلیفی فرحناز نیکخو و سیم غلامی سیمیاری در زندان اوین


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن