یک‌شنبه 

16 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

تحمیل حکم حبس برای سه معلم آزادیخواه

تحمیل حکم حبس برای سه معلم آزادیخواه
دەنگی خەباتی کوردستان

بر اساس گزارش منابع خبری طاهر اصغرپور، معلم و فعال صنفی استان البرز که با حکم تجدیدنظر استان البرز به تحمیل چهار ماه حبس قطعی محکوم  شده بود، برای گذراندن دوره‌ محکومیت در تاریخ بیست وهفتم فروردین ماه وارد زندان مرکزی کرج شد.
بر اساس گزارش شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، این فعال فرهنگیان که ۲۹ سال سابقه کار دارد، به دلیل انتشار چند استوری در صفحه اینستاگرام به اتهام واهی «فعالیت تبلیغی علیه رژیم» و در دادگاه بدوی به تحمیل شش ماه حبس و دو سال منع فعالیت در فضای مجازی و احزاب سیاسی شد.
طاهر اصغرپور، معلم و دانشجوی دکترای علوم سیاسی دانشگاه علامه و مترجم، پیشتر در تاریخ هشتم مهرماه ۱۴۰۲ بازداشت و سپس با قرار وثیقه آزاد شده بود.
اصغر امیرزادگان، عضو هیئت مدیره انجمن صنفی معلمان فارس برای گذراندن دوران محکومیت خود روانه زندان فیروزآباد شد.
او که پس از  رای بیدادگاه تجدیدنظر فارس و تقلیل حکم محکومیت از پنج سال حبس تعزیری به دو سال، حکم توقف در پرونده او صادر شده بود، روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه ١۴٠٣ برای گذراندن دوران محکومیت تحمیلی خود روانه زندان فیروزآباد شد. 
همچنین غلامرضا غلامی کندازی، عضو هیات مدیره انجمن صنفی معلمان فارس، که با رای بیدادگاه تجدیدنظر به دو سال حبس تعزیزی محکوم شده بود، روز چهارم اردیبهشت ماه ١۴٠٣ از زندان عادل‌آباد شیراز آزاد و با پابند الکترونیکی حبس خانگی شد

10 روز و 17 ساعت و 4 دقیقه پیش از این

تحمیل حکم حبس برای سه معلم آزادیخواه

تحمیل حکم حبس برای سه معلم آزادیخواه


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن