دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

کشتار وقتل عام مردمی در روستای قارنا واقع در شهر نقده توسط رژیم آخوندی

کشتار وقتل عام مردمی در روستای قارنا واقع در شهر نقده توسط رژیم آخوندی

کامیل نورانی فرد
چهل سال قبل و در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۳µ۸ رژیم تازه به قدرت رسیده آخوندی،با فرمان جهاد خمینی به وحشیانه ترین شیوه دست به کشتاری وحشتناک در شهرها و

کامیل نورانی فرد
چهل سال قبل و در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۳µ۸ رژیم تازه به قدرت رسیده آخوندی،با فرمان جهاد خمینی به وحشیانه ترین شیوه دست به کشتاری وحشتناک در شهرها و روستاهای کوردستان زدند و شمار کث٠یرى زن و کودک کرد بدون هیچ محاکمه و تاوانی، مورد سرکوب نیروهای جنایتکار رژیم قرار گرفتند.
آن روزها نیروهای تحت فرماندهی آخوند حسنی در پادگان مهاباد، دستور بی رحمانه برای حمله کردن به روستاهای قارنا را اجرا کردند و  بى مهابا ۶۸ نفر از اهالی آن روستا اعم از زنان کودکان را به شهادت رساندند, آنها کسانی بودند که تنها به جرم کرد و سنی بودن مورد هجوم غلامان حلقه به گوش رژیم خمینی قرار گرفتند.
نام و یاد آن شه٠یدان برای همیشه در تاریخ مبارزه ملتمان جاودان خواهد ماند هرچند درد و الام آن جنایت بسیار وس٠یع م٠یباشد اما آن جنا٠یت،  سندیست حاشا ناپذیر از وحشی گری و درنده خویی آن رژیم قلدر و دیکتاتور ودر همجن٠ین جنایت قارنا و سایر جنایت ها به سندی بر مظلومیت و به حق بودن مبارزه ا٠ین ملت ستمدیده است که با خون خود برگ های به حق از تاریخ مبارزه را رقم زدند.
رژیم جنایتکار و قاتل آخوندی به همان جنایت هم اکتفا نکرد و بعد از آن در سال های µ۸ تا ۶۲ هجری شمسی دست به حملات وحشیانه به شهرها و روستاهای کردستان زد و چندین جنایت را عل٠یه مردم انجام و بدون مدرک و محاکمه هموطنان کرد را به شهادت رساند که می توان جنایات نقده و قارنا و قلاتان و دیلان چرخ، حلب،کویکان،کانی مام سید،چقل مصطفی،خلیفه لیان،ئیندر قاش، قره گول،سةوزی،دیمه سور،سراب قامیش،جعفر آباد، مرجان آباد،سوفیان،جبرئیل آباد و گونده ویله را برای نمونه نام برد که در مجموع ۲۴µ نفر از هموطنان بی‌گناه کرد قتل عام و تیرباران شدند.
سردمداران رژیم آخوندی در مدت این ۴۰ سال حکمرانی بر ایران، حتی برای یکبار روشن سازی در مورد این کشتار انجام نداده و تنها خمینی بعد از مقاومت بی همتای پیشمرگان کردستان و اعلام آتش بس ادعا کرد که آگاهی اشتباه و اخبار جعل به او داده اند و بر این باور بود که اقرار به اشتباه او تمام گناهان او را شسته و ملت کرد ظلم و جنایت شان را از یاد برده و مرهم دلهای زخم خورده آنها میشود.
هر چند از حاکمیتی کهنه اندیش و فاشیست دیکتاتوری مذهبی نمی توان خ٠یرو خوبى  برای ملت ایران انتظار داشت اما با تظاهر به اینکه هیچ اتفاقی نیفتاده و آب از آب تکان نخورده،اما حق٠یقتا نهایت بی شرمی و درنده خویی و آدم کشی این رژیم را برایمان آشکار می کند.
آنچه که بدیهی و آشکار است ملت کورد در راستای آزادی و رهایی از ستم ستمکاران درد و رنج و عذاب زیادی را متحمل شده  با دیدن هزاران درد و رنج دیگر هم به مانند قتل عام قارنا  و قلاتان اراده آزادی خواهی ملتمان تغییر نکرده و در نها٠یت پیروزی نصیب ملتمان خواهد شد و شرم و روسیاهی بیشتر نص٠یب جنایتکاران و خونخواران رژیم خواهد شد و آخوندها با٠ید پاسخگوی جنایت شان در دادگاهها و محاکم مردمی باشند.
در پایان آنچه که لازم  است بر آن تداوم بخش٠ید، آن است که در دام دسیسه رژیم که م٠یکوشد به جنگ و نزاع مابین تورک و کورد دامن بزند نه افت٠یم، که نتیجه تنش و نفاق و آب گل آلود ماهی گرفتن رژیم  از آن است. شکى ن٠یست  که  سردمداران حاکم٠یت آخوندى تمامی تلاش خود را برای ا٠یجاد جنگ دو ملت ترک و کرد انجام داده و و با ترفندها٠یشان سعى دارند که نشان دهند که مسئولین کنونی نظام بانی این مسئله نیستند و از طرف دیگر باعث نزاع م٠یان  دو ملت  ن٠یستند اما واقعیت این است که این کشتار به فرمان شخص اول حکومت آخوندی و  فتوای جهاد خمینی بود که عل٠یه  فریاد آزادی خواهی ٠یک ملت انجام شد.
جا دارد که در سالروز قتل عام قارنا و قلاتان، به تمامی شهیدان قارنا و دیگر جاهای کردستان و مبارزه و مقاومت  درود بفرست٠یم و بکوش٠یم متحدانه به سمت آزادی و رها٠یى ٠یافتن از زنجیر قدرت های ظالم قدم برداریم و با اتحاد و تلاش و کوشش از تکرار چنین اتفاقات و جنا٠یتها٠یى  در سرزمین مان جلوگیری کرده و به سمت هدف والای مان قدم برداریم.


4 سال و 8 ماه و 11 روز و 8 ساعت و 32 دقیقه پیش از این

کشتار وقتل عام مردمی در روستای قارنا واقع در شهر نقده توسط رژیم آخوندی

کشتار وقتل عام مردمی در روستای قارنا واقع در شهر نقده توسط رژیم آخوندی


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن