سه‌شنبه 

1 مارس 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

انتقام سخت یا شکست سنگین

انتقام سخت یا شکست سنگین

س٠یامەند

س٠یامەند
به دنبال کشته شدن قاسم سلیمانی  از جانب آ‌‌مریکا و ضربەی  جبران ناپزیری کە حاکمیت آ‌خوندها متحمل شد, خامنەیی و تمامی پاسدارانش از انتقام سخت و ضربەی  جبران ناپزیرتر بە آ‌‌مریکا سخن راندند. اما ضربەای کە آ‌‌خوندها در مورد آ‌ن حرف میزدند با پرتاب چند موشک بە ب٠یرون پایگاههای آ‌مریکا در عین الاسد اجرا گردید،کە هیچ گونە خسارتی بە دنبال نداشت، اگرچە دستگاە تبلیغاتی رژیم از میزان خسارت فراوان و کشتە شدن دهها آ‌‌مریکایی خبر دادند.
حال باید از آ‌خوندهای حاکم بر ایران پرسید کە انتقام خون پاسدار قاسم سلیمانی تنها موشک پرانی بی هدف است، این بود انتقام سخت؟
روشن است که با کشتە شدن پاسدار قاسم سلیمانی، آخوندها بە این واقعیت پی بردەاند کە رئیس جمهور آ‌‌مریکا تصمیم بە مقابلە قاطعانه با آ‌نها اتخاذ کرده و میدانند کە توان روبروشدن با قدرت نظامی آ‌مریکارا ندارند و از انتقام خون پاسدار قاسم سلیمانی از طریق اقدام نظامی مستقیم عدول  کردەاند. بخصوص با موشک پرانی اخیر نە اینکە نتوانستند معادلات را به نفع خود تغییر دهند و شکست فاحش خود  را پنهان نمایند بلکە بیشتر ازگذشتە بە اثبات رساندند کە بی توان تر از آ‌‌نند کە قدرت رویاروی با آ‌‌مریکارا داشتە باشند.
از جانب دیگر و از این به بعد مزدوران و فرماندهای پاسداران تروریست حاکمیت آخوندى در تیر راس آ‌مریکا خواهند بود و نیروی نظامی آ‌مریکا در به هلاکت رساندنشان دریغ نخواهد کرد. اگر چه  
سردمداران رژیم میکوشند تا ازطریق عوامل تروریستی شان در عراق،سوریه،یمن و لبنان بە نیروهای نظامی ومنافع آمریکا ضربە وارد کنند و از طریق نیروهای نیابتی،  انتقام  پاسدار سلیمانی را بگیرند.
البته این گزینە نیز برای آ‌خوندها  هزینەهای فراوانی بە دنبال خواهد داشت و روند انزوای بیشتر حاکمیت در ایران را فزونی خواهد داد.
در مقابل ، آ‌مریکا با بهرگیری از این پیروزی، سعی دارد از وضع موجود برای وادار ساختن حاکمیت آ‌‌خوندی بە قبول مذاکرە مستقیم  استفادە نمودە وبار دیگر همان اشتباهی را مرتکب شود کە حکومت باراک اباما با سیاست مماشات با حاکمیت آخوندی مرتکب شد.
در این برهە زمانی،نتایج این کشمکش و برخورد نظامی  نە تنها بە نفع حاکمیت آخوندی نبود بلکە شکست مفتضحانە و شرم ێ‌‌وری نصیبش گشت و همچنین نتوانستند هیچ انتقام سختی را ازآ‌‌مریکا بگیرد، بلکه با سرنگون ساختن هواپیمای مسافربری اوکراین و به قتل رساندن 174 مسافر آ‌ن یک بار دیگر شکست جبران ناپژیر و شرم آ‌وری را متحمل شد.


4 سال و 4 ماه و 4 روز و 17 ساعت و 21 دقیقه پیش از این

انتقام سخت یا شکست سنگین

انتقام سخت یا شکست سنگین


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن