دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

پیام کمیتە مرکزی ،بەمناسبت سالیاد اعدام µ۹جوان وطن دوست کورد

پیام کمیتە مرکزی ،بەمناسبت سالیاد اعدام µ۹جوان وطن دوست کورد

رژیم خمینی در ۱۲ خرداد سال ۱۳٦۲ هجری شمسی، در اطلاع٠یه ى که فرماندار، ا٠“ن زمان مهاباد (حمیدرضاجلای پور) خیانتکار،اجراى اعدام µ۹جوان کورد را در شهر مهاباد را اعل

رژیم خمینی در ۱۲ خرداد سال ۱۳٦۲ هجری شمسی، در اطلاع٠یه ى که  فرماندار، ا٠“ن زمان مهاباد (حمیدرضاجلای پور) خیانتکار،اجراى اعدام µ۹جوان کورد را در شهر مهاباد را اعلام کرد. بیشترین این جوانان مبارز در دو ماە اول سال۱۳٦۲ هجری شمسی، (فروردین،اردیبهشت) زندانی شده بودند،که چند نفر از ا٠“نان سن شان زیر ۱٨ سال بود، و در مدارس ابتدایی درس میخوادند.

اعدام این جوانان در ادامەی جنایتها و ستم حکومت ا٠“خوندی در برابر مردم ایران وبخصوص مردم کوردستان بود. در همان اوایل بە قدرت رسیدن رژیم خمینی، این رژیم  کوش٠ید با جنایت و کشتار مردم، به خواستهاى حق طلبانه مردم کوردستان  و جنبش ا٠“زادیخواهى ملت کورد و عزم جزم مردم کوردستان برای ا٠“زادی و رسیدن به حقوق بحقشان را بدهد.

جنایتها و ستمهاى بى حد و مرز این رژ٠یم، درتمام شهرها و شهرستانهای کوردستان ا٠“غاز شد، و در مدت (٤١) سال ادامە ادامه دارد. 

جرم  وجنایت متداول حکومت ا٠“خودی دربرابرمردم کوردستان و تمام مردم ایران این حقیقت را یادا٠“وری میکند، کە رژیم ا٠“خوندی به هیچ وجه در راستاى منافع مردم تغ٠ی٠یر بذ٠یر نم٠یباشد و هرگونە تلاشی برای نشست و گفتگو با حکومت درندە و دیکتاتور بە  ز٠یان  مردم بە ستوه ا٠“مدە و ا٠“مال و خواست شهیدان گل گون کفن کوردستان و تمامی شهیدان ا٠“زادی خواهد بود، وتنها حاکمیت ستمگر ایران برای ادامە بە حاکمیت خود نفع خواهد برد.

اعدام µ۹ جوان بیگناە کورد در شهر مهاباد، جنایتی ست کە هرگز در خاطره مردم کورد و تمامی مبارزین بخصوص مبارزان صفوف سازمان خبات کردستان ایران فراموش نخواهد شد.

در سالروز شهادت این ا٠“زادیخواهان، سلام و  درود میفرستیم بر روان پاکشان و تعهد م٠یده٠یم تاپیروزی  نها٠یى و رسیدن به اهدف والاى شهیدان ،به مبارزه و تلاش و کوشش  در برابر رژیم نامشروع ا٠“خوندی و ضدمردمى ادامە دهیم.

(سازمان خبات کوردستان ایران کمیتە مرکزی ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ هجری شمسی)


3 سال و 11 ماه و 16 روز و 13 ساعت و 50 دقیقه پیش از این

پیام کمیتە مرکزی ،بەمناسبت سالیاد اعدام µ۹جوان وطن دوست کورد

پیام کمیتە مرکزی ،بەمناسبت سالیاد اعدام µ۹جوان وطن دوست کورد


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن