دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

پرستوهایی از جنس فریب!

پرستوهایی از جنس فریب!

ماردین زاهدی


ماردین زاهدی

انسانها بە بلندای تاریخ و در تمام ادوار و شرایط به گونه ای برده و بنده احساسات سرکوب شده خود بوده اند و برای حس رضایت روحی و جسمی خود چه بسا مشمول پرداخت تاوانهایی سنگین و مرگبار شده اند.

جامعه کنونی ایران تحت فشارهایی که از جانب قانوگذار و حکومت اعمال میشود, جامعه ای منزویست که دارای پیرامونی سراسر استرس و اضطراب, کە بواسطه جو تحمیلی که بر آن غالب شده است, باعث کمبودهایی در شکل گیری شخصیتی مردم مظلوم شده که در معاشرات روزمره نیز این پدیده بسیار روشن و مبرهن جلوه میکند. بدیهیست که سرکوب کردن کودکان و کمبودهایی که در دوران کودکی, نوجوانی و جوانی آنها وجود داشته است, میتواند نتایجی مانند تزلزل شخصیتی, کمبود اعتماد بنفس, وابستگی مفرط و عدم قدرت تصمیم گیری در بزرگسالی  را در پی داشته باشد. اینچنین جامعه ای عینا خواست و هدف حکومتهای دیکتاتور است که بتوانند با پیرو کردن این رویه, آنگونه که خود میخواهند بر جامعه بتازند و آنرا جولانگاه خواسته های خود کنند.

تنها راه از بین بردن ضعفها و نقایص رفتاری و شخصیتی, شناخت و مبارزه برای ناکارآمد کردن آنهاست. در واقع هنگامی که ضعفهای خود را بشناسیم, آگاهانه تر میتوانیم آنها رفع و از مضراتش پیشگیری کنیم.

مبارزه با دیکتاتوری و حکومتهای ظالم, از مهمترین ری  اکشنهاییست که میتواند بسیاری از نقایص و کمبودهای ادراکی که در پی اینگونه سرکوبهای تحمیلی از جانب حکومت بوجود آمده است را رفع و به مرتفع کردنشان کمکهای بهینه کند. 

عرصه مبارزه مملو از فراز و نشیبهایی است که از جوانب مختلف میتواند اشخاص را تهدید کند و هرچقدر نیز عملکرد شخص موفقتر باشد, بیشتر کانون توجه قرار گرفته و برای گمراه کردنش تلاش میشود.

یکی از مهمترین ترفندهای رژیم که برای تحریف فرد مبارز انجام میشود, استفاده از دخترانیست که با نام پرستوهای نظام شناخته میشوند. وظیفه این افراد گرفتن ارتباط با افراد و ایجاد حس وابستگی و ابراز محبت برای رسیدن به اهداف مشخص شده شان است. در واقع گرفتن اطلاعات شخصی و یا اطلاعات حزبی در مرحله اول و سعی بر قانع کردن شخص برای برگشتن به کشور و همچنین خیانت کردن و جاسوسی را به مرحله اجرا قرار میدهند. بدیهیست همانگونه که پیشتر نیز گفته شد, وجود برخی از فشارهای اجتماعی و فرهنگی در جامعه میتواند بسیار در تن دادن شخص به این ارتباط موثر بوده و تصمیم گیری عاقلانه را برایشان سخت و حتی ناممکن کند. این اشخاص هر دو به گونه ای در دام سپاه و اطلاعات گرفتار هستند, چه کسی که طعمه میشود و چه پرستویی که به عنوان فردی خائن تن به این کار میدهد; روشن سازی و صحبت در این مورد میتواند کمک شایانی باشد برای کسانی میتوانند در دید رژیم و وزارت اطلاعات باشند, چرا که با گفتگو و روشن ساختن فکری اشخاص این امکان وجود دارد که احساس خطر و دوری گرفتن از این گونه پروژه های حکومتی برای آنها آسانتر شود. پیج های فیک با عکسها و صحبتهای فریبنده و اغواگرانه تاکنون رسوایی های زیادی در جهان سیاست به بار آورده است و بارها نیز باعث خیانتهای جبران ناپذیری شده است, این امری اجتناب ناپذیر است و قطعا در آینده نیز تکرار خواهد شد اما با صحبت کردن در این مورد و روشن سازی میتوان تا اندازه قابل توجهی از بازخوردهایش پیشگیری کرد.


3 سال و 6 ماه و 25 روز و 14 ساعت و 20 دقیقه پیش از این

پرستوهایی از جنس فریب!

پرستوهایی از جنس فریب!


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن