دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

آ‌یا مانع جدی بر سر راه رژیم ایران در دست ٠یابى بە بمب اتمی وجود دارد؟

آ‌یا مانع جدی بر سر راه رژیم ایران در دست ٠یابى بە بمب اتمی وجود دارد؟

سیامند

سیامند

سازمان جهانی انرژی اتمی فاش کرد کە رژیم ایران مقررات و مصوبات برجام را زیر پا نهادە، همچنین رافائل گروسی مدیرکل آژانس انرژی اتمی در روز چهارشنبە 28 آ‌بان اعلام کرد کە رژیم ایران اطلاعات معتبری دربارە آ‌ثار ذرات اورانیومى که در حومە شهرهای تهران و اصفهان کشف شدە،و در سایتها٠یى که در سالهای 2003 و 2004 میلادی بە منظور بنهان کردن و از بین بردن اورانیوم تخریب شدند تحو٠یل نداده است. همچنین خبرگزاریهای جهانی  بە گزارشهایی دست یافتەاند کە  نشان میدهد رژیم ایران یک آ‌بشار از سانتریفوژهای پیشرفتەتر (آ‌ی ا‌ر 2 ام) را در سایت نطنز راەاندازی کردە است. روند رو بە افزایش غنی سازی اورانیوم موجب شدە کە اورانیوم غنی شدە در انبارها بە 12 برابر بیشتر از توافق 2015 برسد.

طبق گزارش محرمانەى کە در 18 آ‌بان امسال، میان کشورهای عضو توزیع شدە آ‌مدە است  نشان داده کە رژیم ایران کل ذخایر اورانیوم غنی شدە با غلظت کم، از ۱۰۲۰/۹ کیلوگرم در 30 بهمن 1398 بە ۱µ·۱/۶ کیلوگرم رساندە است.

فعالیتهای جدید اتمی و پایمال کردن مقررات و مصوبات برجام از جانب رژیم ایران موجب نگرانی کشورهای آ‌لمان،فرانسە،بریتانیا، عربستان سعودی و کشورهای عرب و شماری از کشورهای جهان و آ‌مریکا  شدە است.

اطلاعات ذکر شدە ا٠ین واقعیت را نشان میدهد کە رژیم ایران بە ساخت بمب اتمی نزدیکتر میشود و شماری از کارشناسان مسائل اتمی  فاصلە زمانی برای ساخت بمب اتمی از جانب رژیم ایران را،تنهاچند ماە ارزیابی کردە اند. با بودن این روند و عدم اجرا و نقض مفاد توافقنامە برجام،در اعتراف غریب آبادی سفیر و نمایندە دائم رژیم در آ‌ژانس اتمی کە گفتە است (جمهوری اسلامی) سانتریفوژهای جدید آ‌ی.آ‌ر. ام 2 بە چرخە غنی سازی اضافە کردە است،ثابت م٠یشود.

گزارشهای ذکر شدە و خبرها و اطلاعات از درون حاکمیت از روند صعودی و افزایش نیت و مقصد شوم سردمداران رژیم و نزدیک شدن بە ساخت بمب اتمی حکایت دارد. اگرچە خامنەای رهبر رژیم با گفتن این ادعا کە ساخت بمب اتمی حرام میباشد سعى م٠یکند جهان٠یان را فر٠یب دهد،ز٠یرا حقیقت موضوع این است کە این رژیم، ساخت بمب اتم را یکی از راهکارهاى بازدارنده در برابرحمله دشمنانش و ترفندها در تداوم حاکمیت قرون وسطائی اش میداند.

شکی نیست کە رژیم آ‌خوندی بە دنبال ساخت بمب اتمی  میباشد، همانگونە کە سلاحهای و موشکهای غیرە متعارف را در ابعاد وسیع میسازد.ا٠ین حاکم٠یت از  اوضاع  بغرنج سیاسی جهانی و بحران کرونا و اختلافات متعدد میان قدرتهای جهان بر سر برنامەی اتمی ش و بحران اقتصادی و عدم همکاری میان اعضای شورای امنیت، بیشترین  استفاده ممکن را براى پیشبرد برنامەهای اتمی و تسریع در ساخت بمب اتمى م٠یبرد. 

اوضاع س٠یاسى در جهان و نتیجە انتخابات آ‌مریکا کە در آن جوبایدن کاندید حزب دمکرات، کە خواهان بازگشت بە برجام و مماشات با رژیم ایران میباشد، یکی دیگر از موجبات دلگرمی آخوندهای حاکم بر ایران وتشو٠یقش در پیشبرد فعالیتهای اتمی و ساخت بمب اتمی خواهد شد.

حال باید پرسید کە آیا مانع جدی در مسیر ساخت بمب اتمی از جانب رژیم ایران وجود دارد؟ در جواب باید اذعان کرد کە متأسفانە با وضعیت سیاسی جهان و تقویت روند مماشات با رژیم ایران کە در چند ماە آیندە در صحنە سیاسی جهان و بخصوص در سیاست خارجی حکومت آیندە آ‌مریکا،به احتمال قر٠یب به ٠یق٠ین خواه٠یم د٠ید،دیگر مانع جدی بر سر راە زیادە خواهی اتمی رژیم وجود نخواهد داشت و اگر تا کنون بە ساخت بمب اتمی  نرس٠یده باشد، احتمالا در ماههای آ‌یندە خبر ساخت بمب اتمی آ‌خوندی شن٠یده خواهد شد.

سالهاست مردم ایران و احزاب سیاسی انقلابی کوردستان و سازمان خبات و شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین خلق ایران بە جامعە جهانی اعلام میدارند ،کە هر گونە مماشات با آ‌خوندها و تعلل در سیاست جدی با ا٠ین‌ رژیم نە تنها بە زیان  مردم ایران میباشد بلکە خسارتی جبران ناپذیر بە ساختار جامعە جهانی و کشورهای منطقە خاورمیانە و همسایگان ایران وارد خواهد کرد. مردم ایران بیش از 41 سال است علیرغم انواع ستمها و جنایتها در برابر این رژیم در مبارزەاند، و رژیمی با بودن بمب اتمی ن٠یز  برا٠یشان تفاوتى  نخواهد کرد ز٠یرا عزم جزم مردم و احزاب انقلابى نابودى ا٠ین حاکم٠یت قرون وسطا٠یى م٠یباشد، اما رژیمی طمع جو کە بە صادر کردن انقلاب خمینی بە کشورهای منطقە و کشورهای اسلامی مشغول است،آ٠یا با دست ٠یابى به بمب اتم چە عواقب و خطراتی را برای جامعە جهانی و کشورهای منطقە  به دنبال خواهد داشت؟ اگر جامعە جهانی سریعا در برابر زیادە خواهی حاکمیت ایران و برنامە اتمی ش تصمیم و اقدام جدی اتخاذ نکند،دیگر پشیمانی از عدم اتخاذ مواضع و موانع جدی در برابر برنامەهای اتمی رژیم ، جبران نخواهد شد و آبی کە بە جوی سرازیر شود بازنخواهد گشت.


3 سال و 5 ماه و 23 روز و 11 ساعت و 26 دقیقه پیش از این

آ‌یا مانع جدی بر سر راه رژیم ایران در دست ٠یابى بە بمب اتمی وجود دارد؟

آ‌یا مانع جدی بر سر راه رژیم ایران در دست ٠یابى بە بمب اتمی وجود دارد؟


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن