دوشنبه 

24 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

پاریدولیای(صداهاى معنادار)رژیم و فضای مجازی!!!

پاریدولیای(صداهاى معنادار)رژیم و فضای مجازی!!!

ماردین زاهدی

ماردین زاهدی

فضای مجازی و استفاده عموم مردم از آن امری اجتناب ناپذیر است. مانند تمامی تسهیلات دیگری که در خدمت بشر هستند این فضا نیز دارای عوامل تخریبی میباشد که باید با فرهنگ سازی و مد نظر گرفتن اخلاقیات و همچنین اصول دموکراسی با آن برخورد کرد. مبرهن است که دو قطبی بودن این فضا عواقبی هم در پی خواهد داشت. حذف و یا فیلتر کردن فضای مجازی تنها براى پاک کردن صورت مسئله بوده و نمیتواند راه حل درستی برای پیشگیری از تحریف کودکان و نوجوانانمان باشد. در ایران به دلیل خفقان و جبر حکومتی, نبودن آزادی بیان, سرکوب, تحریف حقایق و ... قشر جوان به شدت نیازمند استفاده از فضای مجازی هستند. در ایران اگر خواستار و نیازمند دریافت دانش واقعی و بدون تحریف و حتی اخبار صحیح باشیم, قطعا نیازمند بکار گیری فضای مجازی هستیم که میتواند کمک بسیار قابل توجهی برای عموم مردم باشد.

اما گه گاهی، اشخاصی در این فضا ترند شده و باعث ایجاد اختلالاتی در بازده مفید آن میشوند که این حرکات که معمولا در قالب ویدیو کلیپ هستند, در واقع برای کانون توجه قرار دادن خود بوده و برای انجامش از هیچ کاری حتی (استفاده از پورن استارها) ابایی ندارند, با یادآوری اینکه در مراسم تدفین تروریست پاسدار قاسم سلیمانی, استفاده از یک زن پورن استار و همچنین واکنش تند رژیم به قتل یک پورن استار سیاه پوست مرد در امریکا شاهد اینگونه پارادوکسها در گفتار و رفتار رژیم و عواملش بوده ایم, که ا٠ینها بیانگر دوگانگی سیاست رژیم در برخورد با این تحریکات است. اما به دلیل محدودیتهایی که در ایران وجود دارد متاسفانه ری اکشنهای کودکان و جوانان به این تحریکات, مثبت بوده و توسط برخی از اینفلوئنسرها(بازار٠یابى تأث٠یر گذار)ی وابسته به رژیم نیز حمایت میشوند که بازدهی آنرا بیشتر میکند.  

در کنار همه این مشکلات و حواشی که تمامی جامعه را درگیر و بخصوص خانواده ها را نگران میکند, بمانند همیشه سوئ استفاده رژیم از این وضعیت برای محدودیت بیشتر آن است. رژیم ایران با سیاستهای نابجا و محدودیتهایی که ایجاد کرده خود سر منشائ اصلی این ناهنجاریهاست حال اینکه عوامل فاسدش با درخواست محدودیت بیشتر و استفاده بیشتر از فیلترینگ خواهان نابودی بیشتر کشور هستند. این در حالی است که صدا و سیمای رژیم ایران که یکی از ارگانهایی است که از بودجه کلان سود میبرد و آذری جهرمی وزیر ارتباطات رژیم نیز با ایجاد طرحی برای سرازیری درآمدهای فضای مجازی به جیب صدا و سیما این بودجه را بیشتر کرده است, از منفورترین و نا کارآمدترین ارگانهای رژیم بوده و تنها در راستای اهداف خاص ولی فقیه فعالیت دارد. نکته اصلی این موارد سوئ استفاده عوامل رژیم از تمامی این عنواین است که میخواهند با لاپوشانی و سانسور و فیلترینگ خود را حامی فضای معنوی خانواده ها قلمداد کرده و نشان دهد که پایبند بنیان خانوادهاست. خانواده هایی که همین رژیم سالهاست بدون هیچ ترحمی فرزندانشان را به گلوله میبنند و از کشتن و زندانی کردن آنها هیچ ابایی ندارد. خانواده هایی که به دلیل فقر و بیکاری حتی از ابتدایی ترین امکانات رفاهی نیز برخوردار نیستند, خانوادە هایی کە گاهی مجبور بە فروش اعضای بدن و حتی فرزندان خود میشوند و با وجود این همه سختی برای گذراندن زندگی, سیاستهای خصمانه رژیم هم هر روز فشارهای آنرا بیشتر میکند. نگاه واقع بینانه به فضای مجازی و بازخورد و دانش بکارگیری آن از مهمترین عوامل هدفمندتر کردن و استفاده صحیح و درست از آن بوده که در این بازه زمانی وظیفه آن بر دوش خانواده میباشد. امروزه کودکان و نوجوانان دید وسیعتری به جهان داشته و با وسعت فکری بیشتری به دنبال کنجکاوی هایشان هستند, لذا لازم است با واقع گرایی وا دادن اطلاعات درست و فرار نکردن و پنهانکاری های نابجا بهتر و بیشتر از فرزندانمان حمایت کنیم.


3 سال و 2 ماه و 4 روز و 20 ساعت و 55 دقیقه پیش از این

پاریدولیای(صداهاى معنادار)رژیم و فضای مجازی!!!

پاریدولیای(صداهاى معنادار)رژیم و فضای مجازی!!!


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن