دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

سازمان خبات از اعتراضات عمومی خوزستان پشت٠یبانى میکند

سازمان خبات از اعتراضات عمومی خوزستان پشت٠یبانى میکند

هم میهنان مبارز!

هم میهنان مبارز!

طی چند روز گذشته تا زمان انتشار این اطلاعیه, شماری از شهرها و مناطق ایران و بخصوص شهرهای استان خوزستان, شاهد اعتراضات گسترده عمومی بر ضد حکومت ا٠“خوندی، مد٠یر٠یت،مس٠ی٠”ول٠ین و فرمانداری استان و شهرها بود.

رژیم ا٠“خوندی در مدت حکمران٠یش, بجز درد و ا٠“زار برای مردم ایران هیچ خیر و خوشی به ارمغان ن٠یاورده و سردمداران،سرما٠یه و سامان مردم را به یغما برده و در مقابل خواست برحق مردم, سرکوب و تهدید و زندانی کردن و احکام نا روا را بر حق طلبان و فعالان ا٠“زاد٠یخواه پیرو میکنند.

  استان خوزستان که استانی ثروتمند و داراى منابع غنی و طبیعیست, متاسفانه نه  ساکنان این استان و نه سایر ملت ایران هیچ منفعتی از فروش نفت و دیگر منابع زیر زمینی نمیبرند. زمانی نیز که مردم خواستار ابتدایی ترین حقوقشان میشوند با یورش و سرکوب نیروهای مزدور مواجه میشوند.

خواست مردم در استان ثروتمند خوزستان برای تهیه ا٠“ب ا٠“شامیدنی و علاج خشکسالی و جبرای کمبود ا٠“ب است, اما در مقابل این خواست مشروعشان با خصمانه ترین شیوه  از جانب نیروهای رژیم سرکوب م٠یشوند که طبق اخبار رسیده, این سرکوبها، کشته و زخمی نیز به دنبال داشته است.

نکته قابل توجه حضور زنان همپای مردان در ا٠ین اعتراضات بوده و در برابر حکم نارواى حکومت ا٠“خوندی, خواستار حقوق انسانی و خدمات  شده اند.

سازمان خبات کردستان ایران ضمن پشتیبانی همه جانبه از اعتراضات عمومی در ایران, همزمان تهدید و سرکوب و تهمت ناحق به مردم از جانب حکومت و مراکز امنیتی را به تندی محکوم میکند.

مرگ و نابودی برای رژیم دیکتاتور ا٠“خوندی 

زنده باد مبارزه ملیتهای ایران برای فراهم شدن دموکراسی و ا٠“زادی 

سازمان خبات کردستان ایران

کمیته مرکزی 

۲µ تیر ۱۴۰۰ هجری شمسی


2 سال و 10 ماه و 10 ساعت و 4 دقیقه پیش از این

سازمان خبات از اعتراضات عمومی خوزستان پشت٠یبانى میکند

سازمان خبات از اعتراضات عمومی خوزستان پشت٠یبانى میکند


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن