دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

تداوم اعتراضات مردم در کردستان و ایران و عقب نشینی و فرار نیروهای امنیتی رژیم.

تداوم اعتراضات مردم در کردستان و ایران و عقب نشینی و فرار نیروهای امنیتی رژیم.

اعتراضات مردم ایران علیه به شهادت ژینا (مهسا) امینی و بە هدف سرنگونی رژیم آخوندی، با حضور فعال همه اقشار جامعه به ویژه زنان ادامه دارد.

شنبه شب در بسیاری از مناطق و شهرهای ایران و کردستان، تودهای مردم با سر دادن شعارهای مرگ بر خامنه ای، مرگ بر دیکتاتور، زن، زندگی، آزادی، میکشم، میکشم. هرانکە که خواهرم را کشت.» تظاهرات ادامه داشت، و زنان را در مقابل نیروهای سرکوبگر رژیم روسریهای خودرا سوزاندند.

به دلیل قطع اینترنت، توسط رژیم،امکان انتشار عکسها و فیلمها،بسیار دشوار گردیده است. اما به گفته منابع خبری سازمان خەبات در هر یک از شهرهای سنندج،کرمانشاه، اشنویە، آمل، بابل، شیراز، تهران، شاهین دژ ، کرج ، گوهردشت، رشت و فومن اعتراضات با وجود شلیک مستقیم نیروهای سرکوبگر رژیم ادامه دارد، و در برخی شهرها ،مناطق بسیاری از محلات تحت کنترل مردم انقلابی قرار گرفته است.

مردم در اکباتان، نارمک، ری، ستارخان، صادقیه، مرزداران، حافظ، تجریش، نیاوران، بلوار کشاورز و هفت حوض به خیابانهای تهران آمدند.

بر اساس گزارش های به دست امده، رژیم برای سرکوب مردم نیروهای زیادی به اشنویه فرستاده است. ساکنان شهر اشنویه راه های اصلی را مسدود کرده اند. به گفته ساکنان این منطقه، هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز شهرها و روستاهای اطراف اشنویه در حال پروازند. مردم دلیر وغیور اشنویه چندین پایگاه و مقر نیروهای رژیم را به آتش کشیدند،و خسارت‌های جبران ناپذیری به آنها وارد کرده‌‌‌اند.

رژیم مجروحان را از طریق مزدوران لباس شخصی و در داخل آمبولانسها دستگیر می کنند. این در حالی است که در ادامه حملات سایبری به سایت های وابسته به نظام، سایت اپراتور همراه اول هک شد.

همزمان با اعتراضات داخلی، فعالان و شهروندان کرد و ایرانی تظاهرات گسترده ای در بسیاری از کشورها از جمله واشنگتن دی سی، برلین و هامبورگ در آلمان، هلسینکی در فنلاند، استکهلم در سوئد، پاریس، ملبورن، تورنتو و وانکور، کانادا، اسلو برگزار کردند.

در خصوص اینترنت ماهواره ای، فناوری استارلینک ،لازم به ذکراست، هنوز به ایران و کردستان نرسیده و در دسترس نیست.

تنها تسهیلات قانونی توسط دولت آمریکا ارائه شده و قول فعال سازی ماهواره ها توسط مالک Stralink، ایلان ماسک، داده شده، اما اجرایی نشده است.



1 سال و 7 ماه و 24 روز و 15 ساعت و 32 دقیقه پیش از این

تداوم اعتراضات مردم در کردستان و ایران و عقب نشینی و فرار نیروهای امنیتی رژیم.

تداوم اعتراضات مردم در کردستان و ایران و عقب نشینی و فرار نیروهای امنیتی رژیم.


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن