دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

اعتصابات عمومی در تمام شهرها و مناطق کردستان ایران برگزار شد

اعتصابات عمومی در تمام شهرها و مناطق کردستان ایران برگزار شد

خبات مدیا: در ادامه قیام ها و اعتراضات مردمی در شهرهای ایران و کوردستان، روز شنبه 8مهر1401به درخواست سازمانها و احزاب سیاسی کوردستان و حمایت احزاب آزادیخواه ایرانی, در اکثر شهرها و مناطق کردستان اعتصاب عمومی بە صورت گسترده برگزار شد.

 علیرغم فشار و سرکوب افسار گسیخته و مستمر مردم از جانب نهادهای سرکوب و ضد شورش، رژیم تصور میکرد که با حمله به اردوگاه و مقرهای احزاب سیاسی می تواند از خواسته ها و خیزشهای مردم ستمدیده ایران بکاهد اما با فراخوان احزاب و سازمانهای سیاسی کردستان, اعتصابات وارد مرحله جدید و گسترده تری شد.

 بر اساس گزارش ها، امروز در هر چهار استان کوردستان ایران و به ویژه شهر های نێ، دهگلان، پاوه، دیواندره، ایلام، کرمانشاه، کامیاران، سقز، روانسر، جوانرود، سردشت، مریوان، نقده، بناب، سنندج، ارومیه، مهاباد، اشنویە،بانه، پیرانشهر، ربط، شاهو، دزج و مرگور از صبح امروز اعتصاب عمومی را آغاز کرده و مردم به ستوه آمده از ظلم یک بار دیگر با این حرکت "نه" دیگری به حکومت آخوندی ایران گفتند.

 گفتنی است امروز در شهر اربیل کردستان عراق بنا بە درخواست چند حزب سیاسی اقلیم کردستان با حضور اعضا و هواداران سازمان خبات کوردستان ایران و دیگر احزاب کردستان ایران و فعالان صنفی و مدنی در مقابل نمایندگی سازمان ملل در اربیل گردهم آمدند و با شعارها و قرائت بیانیه هایی اقدامات ددمنشانە و تروریستانەی رژیم اخوندی را محکوم کردند.

 احزاب و سازمان های سیاسی از دولت عراق، دولت اقلیم کردستان و سازمان های بین المللی حقوق بشر خواستند تا جلو تجاوزات رژیم ایران به کشورهای همسایه را بگیرند. . .

 همزمان با این اعتصاب ها، دانشجویان در اکثر دانشگاه های ایران دست به اعتصاب زدند و تجمع کردند و شعارهای مختلفی در اعتراض به مقامات، سرکوب و دستگیری دانشجویان قیام کننده سر دادند.

 دانشجویان دانشگاه های تهران: پونک، معماری و هنر، علوم و تحقیقات، برق، غرب، زهرا، پارس، علم و صنعت، بهشتی، قوله و همچنین دانشگاه های بابل، صنعت شریف و دروازه شیرازی اصفهان، آزادی گوهردشت، بیرجند. ، پزشکی و کردستان صنعا، تهران، زنجان، فردوسی، مشهد، کرج، ایرامی شیراز، خوارزمی کرج، آزادی قدس، رازی کرمانشاه، علوم پایه گیلان و شهر کرد از جمله دانشگاه هایی بودند که در این اعتراض شرکت کردند.  همانطور که انتظار می رفت، دولت با گاز اشک آور و نیروی سرکوبگر به این اعتصابات پاسخ داد، اما دانشجویان شجاع در برخی دانشگاه ها بیرون آمدند و به مردم  پیوستند و برای سقوط دولت شعار سر دادند.

لازم به ذکر است در چندین ایستگاه متروی تهران مردم با سردادن شعار علیه رژیم پشتیبانی خود را از دانشجوهای انقلابی و معترض نشان دادند

 



1 سال و 7 ماه و 18 روز و 4 ساعت و 20 دقیقه پیش از این

اعتصابات عمومی در تمام شهرها و مناطق کردستان ایران برگزار شد

اعتصابات عمومی در تمام شهرها و مناطق کردستان ایران برگزار شد


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن