دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

تداوم قیام و خیزش مردم ایران علیە حاکمیت آخوندی

تداوم قیام و خیزش مردم ایران علیە حاکمیت آخوندی

روز یکشنبه 10مهر، در ادامه اعتصاب و اعتراضات در دانشگاه‌‌‌های ایران، دانشگاه صنعتی شریف که به عنوان دانشگاه دانشجویان فهیم نابغەی ایران تعریف می‌شود، با نیروهای سرکوبگر درگیر شده و در نتیجه تعدادی از دانشجویان توسط نیروهای رژیم دستگیر شدند. پس از انتشار خبر حمله نیروهای رژیم به دانشگاه شریف، مردم تهران خیابان های اطراف دانشگاه را با خودرو محاصره کردند و از ورود بیشتر نیروهای سرکوبگر جلوگیری کردند.

 مسئولان و مدیران دانشگاه شریف روز دوشنبه11مهر اعلام کردند که کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شود. سایر دانشگاه های ایران نیز همچنان در ااعتصاب به سر برده و حمایت خود را از دانشجویان شریف اعلام می کردند.

   انتظار می رود که معترضان عصر دوشنبه دوباره با غیرنظامیان در اعتراض علیه رژیم همسو شوند. 

همچنین دانش آموزان مدارس امروز با سردادن شعارهای سقوط حکومت و آزادی به تظاهرات پیوستند.

 آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان، حمله به دانشجویان شریف را یک اقدام غیرانسانی و باورنکردنی خواند.

همچنین قابل ذکر است که تعداد بازداشت شدگان قیامها در ایران بسیار افزایش یافته است. بر اساس گزارش ها، وریا غفوری بازیکن کورد خوش نام فوتبال، توسط سازمان مخوف اطلاعات بازداشت شده است. همچنین بازیکنان ملی فوتبال اعلام کردند تا آزادی حسین ماهینی اعتصاب خواهند کرد.

 همچنین ویدئوهای متعددی از حمایت برخی از اعضای ارتش از قیام توده‌‌‌ای و دعوت از سپاهیان، بسیج و سایر نیروهای سرکوبگر برای عدم مقابله با معترضان بیگناه در شبکه‌‌‌های اجتماعی منتشر شده است. گفتنی است شایعه خبر دستگیری فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی دریایی ارتش امروز منتشر شده است. طبق گزارشها خانوادە ی نیروهای امنیتی و ارتش در خانە های سازمانی خود زیر نظر و در حبس خانگی بسر میبرند.


1 سال و 7 ماه و 16 روز و 17 ساعت و 43 دقیقه پیش از این

تداوم قیام و خیزش مردم ایران علیە حاکمیت آخوندی

تداوم قیام و خیزش مردم ایران علیە حاکمیت آخوندی


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن