دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

اعتصاب و اعتراضات و قیام ها در کردستان و شهرهای ایران ادامه دارد

اعتصاب و اعتراضات و قیام ها در کردستان و شهرهای ایران ادامه دارد

 امروز سە شنبە12مهر شهرهای ایران و کوردستان صحنه قیام مردمی در  ایران و کوردستان بود.

 قیام ها و اعتراضات علیه نظام در بیش از  170 شهر و منطقه وجود داشت. طبق گزارشها نزدیک به 400 نفر شهیدو مجروح و 20000 نفر دستگیر شده اند.

 اعتراضات در بیش از 50 دانشگاه ایران ادامه دارد و دانشجویان شعارهایی مانند بسیج دروغگو،  خامنه ای باید گم بشە، زن، زندگی، آزادی و شعارهای دیگری سر می دهند.

 همراه با فشار ایالات متحده و کانادا بر رژیم برای سرکوب مردمØ› انگلیس و فرانسه نیز در رابطه با سرکوب وحشیانه مردم توسط نیروهای رژیم، نمایندگان سفارت های رژیم را احضار کرده اند.

 وزارت خارجه انگلیس، مهدی حسینی متین، ارشدترین دیپلمات تروریست رژیم در انگلیس را به دلیل سرکوب در کوردستان و ایران احضار کرده و خواستار تحقیقات "شفاف" در مورد مرگ ژینا امینی شده است.

 در همین حال، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، رفتار نیروهای امنیتی رژیم ایران علیه مردم را «بسیار نگران‌کننده» خواند.

 شصت نماینده پارلمان اروپا با صدور بیانیه ای از انقلاب مردم ایران حمایت کردند و از جامعه جهانی خواستند دسترسی رایگان به اینترنت را به مردم ایران ارائه دهند.

 امروز در نوزدهمین روز از خیزش سراسری که مصادف با روز معلم است، در اکثر شهرهای ایران  و کوردستان و اعتصاب عمومی اعلام شده است.

 کانون صنفی معلمان کوردستان با صدور بیانیه ای از اعتصاب سراسری معلمان و دانش آموزان شهرهای کوردنشین مانند سنندج، بوکان، سقز، مریوان، کرمانشاه و بسیاری از شهرها و مناطق دیگر حمایت کرد.

 همچنین امروز کارگران و بسیاری از اتحادیه های کارگری و نهادهای مدنی در کوردستان و ایران دست به اعتصاب زده و استعفا داده اند.

 کارگران نیروگاه 900 مگاواتی دالاهو به دلیل پرداخت نشدن حقوقشان، دست به اعتصاب و بستن درهای نیروگاه زدند.

 رژیم در بسیاری از شهرهای کوردستان در واکنش به اعتصاب و اعتراضات مغازه داران و تعطیل بازارها ,اداره نظارت بر اماکن عمومی واحدهای صنفی بازاریان اعتصابی در اشنویە، پیرانشهر وسنندج را پلمپ کرده است.

گوگل ابزار جدیدی را برای دور زدن فیلترینگ در ایران به دلیل قطعی اینترنت و فیلتر شدن شبکه های اجتماعی راه اندازی کرده است.  با ورود به صفحه اصلی گوگل به زبان فارسی، متنی در مورد نحوه استفاده از ابزار "اوت لاین" برای ایجاد "وی پی ان" امن برای کاربران ظاهر می شود.  پیش از این، گوگل گفته بود که پس از صدور مجوز جدید توسط خزانه داری آمریکا، ابزارهای خود را برای دور زدن فیلترینگ در ایران ارائه خواهد کرد.  گوگل می گوید سانسور اینترنت در دهه گذشته رو به افزایش بوده است.  ابزار "اوت لاین" به هر کسی اجازه می دهد تا "وی پی ان" خود را راه اندازی، مدیریت و به اشتراک بگذارد.

 



1 سال و 7 ماه و 14 روز و 22 ساعت و 5 دقیقه پیش از این

اعتصاب و اعتراضات و قیام ها در کردستان و شهرهای ایران ادامه دارد

اعتصاب و اعتراضات و قیام ها در کردستان و شهرهای ایران ادامه دارد


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن