دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

حمایت های جهانی و داخلی از مردم و قیام آزادیخواهی در ایران

حمایت های جهانی و داخلی از مردم و قیام آزادیخواهی در ایران

پس از شهادت ژینا امینی و آغاز تظاهرات و قیام مردم کردستان و ایران علیه رژیم سرکوب و کشتار مردم حق طلب توسط رژیم دیکتاتور و فاشیستی آخوندی، اکثر مقامات، هنرمندان و سیاستمداران کشورهای اروپایی حمایت خود را از زنان اعلام کردند. هنرمندان، خوانندگان و نمایندگان مجلس در این کشورها در اعتراض به خشونت علیه زنان ایرانی توسط رژیم، موهای خود را کوتاه کرده اند.

 دونالد ترامپ رئیس جمهور اسبق آمریکا روز یکشنبه۱· مهر ۱۴۰۱ حمایت خود را از قیام مردم ایران علیه ظلم رژیم ایران به ویژه زنان و دختران به دلیل حجاب اجباری و پایمال کردن حقوق زنان در این کشور اعلام کرد. ترامپ همچنین به انقلاب مردم ایران اشاره کرد و گفت: «مردم شجاع و آزادیخواه ایران برای پایان دادن به این رژیم دیکتاتوری و ضد بشری، انواع رنج ها، شکنجه ها و زندان ها را متحمل کردەاند.» وی خطاب به مردم ایران گفت تا پایان ظلم و ستم بە مبارزە علیە این رژیم خونخوار ادامه بدهند و ما بسیار مطمئن هستیم که سقوط این رژیم به دست شما خواهد بود.

 در ایران به ویژه کردستان ۳۰۰ تن از اساتید دینی(ماموستایان ئایینی) از شهرهای مختلف کوردستان در بیانیه ای حمایت خود را از اعتراضات و قیام های گسترده در کردستان و ایران اعلام و سرکوب، کشتار و دستگیری مردم بیگناه کردستان را به شدت محکوم کردند.

 ۲۶۴ نفر از (ماموستایان ئایینی) اساتید دینی در کردستان ایران در بیانیه ای در روز شنبه۱۶مهر ۱۴۰۱ اعلام کردند که مطالبات مردم در دهه های اخیر شنیده نشده و حقوق آنها رعایت نشده است.

 در این بیانیه همچنین به تبعیض مذهبی و قومیتی، افشای هزاران میلیارد دلار فساد، تحمیل ایدئولوژی طبقه حاکم، بیکاری، ناامیدی، آلوده کردن جوانان به مواد مخدر و جذب آنها به سوی خود و دهها بحران دیگر اشاره شده است.

 معلمان همچنین گفتند که شهادت ژینا امینی توسط نیروهای سرکوبگر رژیم، جرقە ای برای آغاز اعتراضات و قیام های میلیونی مردم ایران و کوردستان برای سرنگونی کامل رژیم خونخوار شد.


1 سال و 7 ماه و 10 روز و 4 ساعت و 35 دقیقه پیش از این

حمایت های جهانی و داخلی از مردم و قیام آزادیخواهی در ایران

حمایت های جهانی و داخلی از مردم و قیام آزادیخواهی در ایران


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن