دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

ادامه قیام ها وگسترش آن در کردستان و ایران

ادامه قیام ها وگسترش آن در کردستان و ایران

قیام روز شنبە 16مهر1401 در اکثر شهرها و مناطق کوردستان و ایران با حضور مردم حق طلب و خسته از ظلم و ستم برگزار شد و تا آخر شب ادامه داشت.  نیروهای سرکوبگر و مزدوران رژیم در اکثر نقاط نتوانستند جلوی قیام را بگیرند و مجبور به عقب نشینی شدند و چند خائن و مزدور توسط مردم مجازات شدند.  از سوی دیگر بر اثر وحشیگری نیروهای سرکوبگر رژیم چندین نفر شهید و مجروح شدند.

 در همین راستا خانواده یکی از شهدا به نام داریوش علیزاده شجاعانه از مردم خواستند که برای آنان سوگوار نشوند وجان  فرزند خود را تقدیم قیام و آزادی کردند.

 اعتصابات و قیام ها در کوردستان و ایران روز یکشنبه ادامه یافت.  تجار در بازارها و اماکن عمومی همچنان بە اعتصاب  ادامه دادند و از همکاران خود خواستند به اعتصاب و قیام ها بپیوندند.

 دانشجویان یکپارچه به تحسن  ادامه داده اند و دانشگاه ها و مدارسی مانند دانشگاه جوانرود و دانشگاه های کوردستان، آزادی اسلامی، پیام نور، فنی و پزشکی در استان سنندج را تعطیل کرده اند. همچنین تعدادی از فعالان مدنی و هنرمندان، از جملە، بهار اصلانی، فعال کورد ساکن تهران، سید عرفان حیدری، هنرمند یارسانی ساکن کرمانشاه و چند تن دیگر از جانب نیروهای سرکوبگر بازداشت شده اند.

 گفتنی است گروه هکر عدالت علی شب گذشته با هک شبکه ی یک  رژیم از مردم خواست برای پایان دادن به ظلم به خیابان ها بیایند.

 اعتصابات در سراسر ایران وکوردستان  ادامه دارد و مردم تصمیم گرفته اند  از خواسته های خود دست نکشند و حکومت ضد مردمی را سرنگون  کنند.

 



1 سال و 7 ماه و 10 روز و 2 ساعت و 33 دقیقه پیش از این

ادامه قیام ها وگسترش آن در کردستان و ایران

ادامه قیام ها وگسترش آن در کردستان و ایران


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن