دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

اعتصاب گسترده در کوردستان و تشدید قیام ها در سایر نقاط ایران

اعتصاب گسترده در کوردستان و تشدید قیام ها در سایر نقاط ایران

امروز چهارشنبه 21مهر1401 پس از فراخوان اتحادیه ها و تشکل ها برای اعتصاب و قیام سراسری، اعتصاب سراسری در اکثر شهرها و مناطق کردستان و سایر نقاط ایران ادامه دارد.

در تهران، دانشگاه ها، مدارس و بازارها در اعتصاب و در قیام هستند. اعتراضات گسترده در اصفهان، رشت، زاهدان، چابهار، کرج، مشهد و بسیاری از مناطق دیگر ادامه دارد. این در حالی است که اعتصابات عمومی در لرستان، کرمانشاه، سرپل زهاب، سقز، بوکان، بناب،اشنویه، دهگلان، پاوه، مریوان، سردشت، پیرانشهر، سنندج و بسیاری از شهرها و مناطق دیگر در حال برگزاری است. به گفته منابع خبری سازمان خەبات، اعتصاب مغازه داران و بازاریان در سقز، مهاباد،سنندج، مریوان، بوکان و بناب با موفقیت برگزار شده است. دانش آموزان مدارس از ساعت 10 به بعد اعتراضات را شروع کرده اند، و تعدادی از دانش آموزان توسط نیروهای سرکوبگر رژیم دستگیر شده اند.
این در حالی است که پالایشگاه های پتروشیمی عسلویه و کنگان با وجود نظامی شدن توسط نیروهای سرکوبگر و مزدور در اعتصاب هستند.
در خارج از ایران، باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا و همسرش، ماریان میلر، نماینده کنگره آمریکا، آنا هنریکسون وزیر دادگستری فنلاند و بازیکنان سوئدی و فرانسوی از جنبش زنان در ایران حمایت کرده اند. تظاهراتی در برلین آلمان در حمایت از قیام مردمی در ایران برگزار شد.
کریستین شولت هنرمند مشهور فرانسوی چهارشنبه شب در تئاتر پاریس در حمایت از انقلاب مردم ایران،موهای خود کوتاه کرد. ï۸
نت بلکس نیز با انتشار تصویری از نیکا شاکرامی در توییتر نوشت: روز جهانی دختر در سراسر جهان جشن گرفته می شود و دختران جوان برای دفاع از حقوق خود در خطر هستند.


 




1 سال و 7 ماه و 7 روز و 16 ساعت و 9 دقیقه پیش از این

اعتصاب گسترده در کوردستان و تشدید قیام ها در سایر نقاط ایران

اعتصاب گسترده در کوردستان و تشدید قیام ها در سایر نقاط ایران


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن