دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

قیام مردم ایران از کنترل نیروهای رژیم خارج شده است

قیام مردم ایران از کنترل نیروهای رژیم خارج شده است

طبق گزارش ها، قیام ها و اعتراضات امروز در تمامی شهرهای ایران و در تمامی شهرهای کوردستان ادامه دارد و در بسیاری از شهرها، اعتصاب عمومی در مخالفت با رژیم آخوندی،وارد بیست و هفتمین روز خود شد و انقلاب ژینا ادامه یافت.  

بر اساس اخبار تشکیلات داخلی سازمان خه‌‌‌بات، اعتصابات عمومی در کرمانشاه، سنندج، سقز، مریوان، ارومیه، بناب، دهگلان، سرپل زهاب، بوکان، پیرانشهر،بوکان،لانه و چند شهر و شهرستان دیگر با موفقیت برگزار شد.  

از سوی دیگر نیروهای سرکوبگر رژیم در حال سازماندهی مجدد هستند و در چند نقطه درگیری رخ داده و جوانان قهرمان کوردستان در مقابل این نیروها مقاومت کرده اند.

 در پی فراخوان‌های جوانان و کارگران برای اعتصاب و اعتراض، علیرغم اعتصاب‌های عمومی در اکثر شهرها، همچنین اعتراضات و قیام‌های سراسری از ساعت 12 شب تداوم یافت و هنرمندان، معلمان و بسیاری از نهادهای مدنی حمایت خود را از این قیام‌ها اعلام کرده‌‌‌اند و به صفوف قیام کنندگان پیوستند. 

شورای هماهنگی نهادهای مدنی و فرهنگی ایران در بیانیه‌‌‌ای از مدیران مدارس خواست تا با نیروهای سرکوبگر رژیم همکاری نکنند.  وی تاکید میکند: دانش آموزان فرزندان امانت معنوی ما هستند، هرگونه خیانت در حفاظت از آنان، اولا٠‹ خیانت به مقام عالی تدریس است.  گفتنی است این شورا پیش از این گفته بود که متأسفانه تعداد زیادی دانش آموز در شهرها و مناطق مختلف ایران بازداشت شده اند و از محل نگهداری آنها اطلاعی نداریم.

 اعتراضات و قیام  گسترده در اکثر شهرهای ایران و کوردستان آغاز شده و هر از چند گاهی گسترش می یابد. جوانان دیواندره با نیروهای رژیم مقابله کرده و جوانان سنندج کنترل جاده های اصلی شهر را به دست گرفته اند.  نیروهای سرکوبگر رژیم در بسیاری از نقاط در حال فرار و عقب نشینی هستند.

 ساختمان هلال احمر رژیم در کرمان به آتش کشیده شد.  جوانان اصفهان با اراده ی فولادی نیز دفتر امام جمعه این شهر را به آتش کشیدند.

 در تهران تصویر بزرگ قاسم سلیمانی به آتش کشیده شد.  جوانان شجاع مرکز بسیج در قم را به آتش کشیدند.  در یزد عکس قاسم سلیمانی و حسین حمدانی و در بناب نمادهای رژیم را در میدان زندان سوزاندند.

مردم در رشت، اصفهان، تهران، شیراز، سنندج، دیواندره، بناب، مهاباد، کرمانشاه، کرج و بسیاری مناطق دیگر با نیروهای سرکوبگر رژیم مقابله کرده اند.


 




1 سال و 7 ماه و 7 روز و 19 ساعت و 16 دقیقه پیش از این

قیام مردم ایران از کنترل نیروهای رژیم خارج شده است

قیام مردم ایران از کنترل نیروهای رژیم خارج شده است


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن