دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

اتحادیه اروپا با تحریم مقامات رژیم ایران به دلیل "سرکوب" قیام ها موافقت کرده است

اتحادیه اروپا با تحریم مقامات رژیم ایران به دلیل

  دیپلمات های اروپایی روز چهارشنبه گزارش دادند که کشورهای عضو اتحادیه اروپا با اعمال تحریم ها علیه مقامات رژیم ایران به دلیل "سرکوب وحشیانه" قیام ها علیه قتل ژینا (مهسا) امینی موافقت کرده اند.  انتظار می رود این لایحه در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در روز دوشنبه به تصویب برسد.

  به گفته چهار دیپلمات اروپایی، توافق بر سر چارچوب و جزئیات تحریم ها حاصل شده است که پس از تصویب نشست بعدی وزرای خارجه کشورهای عضو، اجرایی خواهد شد.

  اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، پیشتر گفته بود: «زمان مجازات کسانی است که مسئول سرکوب زنان در ایران هستند.  این سرکوب وحشیانه و تکان دهنده است و نباید بی پاسخ بماند.

  در روزهای اخیر، آمریکا، انگلیس و کانادا به طور جداگانه پلیس امنیت اخلاقی رژیم ایران موسوم به گشت ارشاد و تعدادی از مقامات و واحدهای امنیتی را تحریم کردند.

  ژینا (مهسا) امینی 22 ساله اهل سقز که به همراه خانواده خود به دیدار اقوام در تهران رفته بود، پس از دستگیری توسط نیروهای گشت ارشاد و انتقال به زندان پلیس امنیت اخلاقی مورد ضرب و شتم قرار گرفت و در خیابان وزرای تهران دچار مرگ مغزی شد.

   در 25شهریور1401 ، رسانه های حکومتی در ایران از مرگ وی خبر دادند.  از آن زمان تاکنون شهرهای مختلف ایران صحنه اعتراضات گسترده بوده است.

  هفته گذشته، ورود بیش از 10000 فرمانده و افسر سپاه پاسداران را که در سرکوب شورشیان دست داشتند، ممنوع کرد.

  پارلمان اروپا هفته گذشته از کشورهای عضو خواست تا فرماندهان و مقامات نیروهای امنیتی ایران، به ویژه کسانی که در  گشت ارشاد  حضور دارند، از بازدید از اروپا محروم کنند و دارایی های آنهارا توقیف کنند.

 

 




1 سال و 7 ماه و 6 روز و 3 ساعت و 21 دقیقه پیش از این

اتحادیه اروپا با تحریم مقامات رژیم ایران به دلیل "سرکوب" قیام ها موافقت کرده است

اتحادیه اروپا با تحریم مقامات رژیم ایران به دلیل "سرکوب" قیام ها موافقت کرده است


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن