دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

در جریان آتش سوزی زندان اوین چهار نفر کشته شدند

در جریان آتش سوزی زندان اوین چهار نفر کشته شدند

خبات مدیا: شنبه شب 23مهر ماه1401همزمان با قیام در بسیاری از مناطق و محله های تهران، صدای تیراندازی، زنگ خطر، آتش و دود در زندان اوین مورد توجه رسانه ها و شبکه های اجتماعی قرار گرفت.

 ساکنان تهران به ویژه بستگان زندانیان برای نجات زندانیان سعی در نزدیک شدن به زندان داشتند که با ممانعت نیروهای امنیتی مواجه شدند.

 شاهدان حاضر در صحنه گفتند که چندین پهپاد را دیدەاند که بر فراز زندان پرواز می کردند و به دنبال آن یک هلیکوپتر در داخل زندان فرود آمد.

 بر اساس گزارش ها، صدای شلیک گلوله تا پاسی از شب در داخل زندان ادامه داشت و صدای فریاد مردم شنیده می شد که باعث تشویش نگرانی بیشتر مردم شد.

   بعد از انتشار خبر آتش سوزی مردم در اطراف زندان جمع شده و حاضر به ترک آنجا  نشدند.  این در حالی است که نیروهای سرکوبگر و حتی نیروهای ویژه بیش از پیش برای سرکوب زندانیان وارد زندان اوین می شوند.  ساعاتی پس از انتشار این خبر، گروهی از زندانیان با خودروهای شخصی به مکان نامعلومی منتقل شدند و صدای تیراندازی و آتش سوزی خاموش شده است.

 گفتنی است این آتش سوزی به عنوان سناریویی برای گمراه کردن قیام ها در ایران تلقی میشود ، بسیاری از نهادهای بین المللی و سایر احزاب خارج از کشور خواستار رسیدگی به این حادثه هستند.

امروز یکشنبە 24مهر رسانه های رژیم آخوندی گزارش دادند که در آتش سوزی شب گذشته چهار نفر کشته و 61 نفر زخمی شدندودلیل آتش سوزی را تلاش زندانیان برای فرار از زندان اعلام کرد

 



1 سال و 7 ماه و 3 روز و 3 ساعت و 4 دقیقه پیش از این

در جریان آتش سوزی زندان اوین چهار نفر کشته شدند

در جریان آتش سوزی زندان اوین چهار نفر کشته شدند


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن