دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

رژیم ایران احزاب کردستان ایران را به حمله مجدد تهدید میکند

رژیم ایران احزاب کردستان ایران را به حمله مجدد تهدید میکند

یک هیئت بلند پایه از عراق و اقلیم کردستان روز شنبه در دیدار با امیر عبداللهیان وزیر امور خارجەی رژیم آخوندی در تهران شرکت کردند.

 در این نشست درباره تجاوز نیروهای نظامی رژیم ایران به خاک عراق و کردستان و بمباران مقر احزاب کردستان ایران بحث و گفتگو شد. هیأت های حکومت اقلیم کوردستان و حکومت عراق  شامل قاسم اعرجی مشاور امنیت ملی و رئیس هیأت، با همراهی (ڕێبەر‌) احمد وزیر امور خارجه حکومت اقلیم کوردستان و یک هیئت بلندپایه نظامی با وزیر خارجه رژیم ایران دیدار کردند. در این نشست وزیر خارجە رژیم خواستار خلع سلاح احزاب اپوزسیون مخالف حاکمیت ایران و تعطیلی مقرهایشان و همچنین ساکن کردنشان در کمپ شد.

 این درخواست رژیم به سرعت توسط ڕێبەڕ احمد رد شده و ایشان گفتند که این احزاب در زمان دولت قبلی در عراق ساکن و مدت زیادی است در خاک این کشور سکونت دارند و این امر آسان نبوده و میتواند بسیار زمان بر باشد.



 ڕێبەر احمد در پاسخ به درخواست امیرعبداللهیان وزیر خارجە رژیم برای تعیین جدول زمانی برای اجرای مطالباتشان گفت که این زمان ممکن است از یک ساعت تا ده سال به طول بینجامد.



 گفتنی است مترجم آقای ڕێبەر احمد که از سوی وزارت امور خارجه آخوندها تعیین شده بود در ترجمە سخنان ڕێبەر احمد از کلمە تروریست برای احزاب کردی استفاده کرده بود کە موجب ناراحتی نامبردە شده و اعلام کردند کە هرگز برای نام بردن احزاب کردی از چنین لغتی استفاده نکرده است.

 وزارت خارجه رژیم به صراحت گفته است که اگر مقر احزاب بازسازی شود، دوباره آنها را بمباران خواهد کرد و این مقرها باید بسته و اعضای احزاب باید در کمپ ها اسکان داده شوند.  

در این نشست همچنین خواستار توافق سه جانبه میان حکومت اقلیم کردستان، عراق و رژیم شدند که این درخواست نیز توسط ڕێبەر احمد رد شد و ایشان گفتند که توافقنامه امنیتی قبلا امضا شده است و هیچ توافق جدید دیگری را ضروری نمی پندارد.

 این در حالی است که قبلا٠‹ این خواسته از سوی دکتور فواد حسین وزیر امور خارجه عراق رد شده بود و نامبرده گفته بود که این به معنای کشتار نیروهای کرد و جنگ برادرکشی خواهد بود و بار دیگر هرگز نیروی کرد با نیروی کرد نمی جنگند و خواسته شما عملی نمی شود.

 شایان ذکر است که تلاشهای رژیم علیه جنبش کورد در کوردستان ایران نشان دهنده ضعف سردمداران رژیم آخوندی در داخل و نفوذ و هژمونی نیروهای کرد بر روند وقایع داخل کوردستان و ایران است.

 


 


1 سال و 7 ماه و 2 روز و 18 ساعت و 26 دقیقه پیش از این

رژیم ایران احزاب کردستان ایران را به حمله مجدد تهدید میکند

رژیم ایران احزاب کردستان ایران را به حمله مجدد تهدید میکند


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن