دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

گزارشی در مورد مواردی از نقض حقوق بشر توسط نیروهای سرکوبگر رژیم

گزارشی در مورد مواردی از نقض حقوق بشر توسط نیروهای سرکوبگر رژیم

خبات مدیا: در سه هفته گذشته حداقل ۲۱ معلم بازداشت و شماری از شهروندان نیز مورد هدف تیراندازی قرار گرفتە شدەاند.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان از بازداشت مجدد لطیف روزیخا از اعضای کانون صنفی معلمان آذربایجان شرقی خبر داد.
طبق گزارش این شورا، نیروهای رژیم لطیف روزیخا عضو سندیکای معلمان آذربایجان شرقی را روز شنبه23مهر 1401هجری شمسی دستگیر و به زندان منتقل کردند. دستگیری معلمان و فعالان صنفی از آغاز قیام های انقلاب ژینا در ایران تشدید شده است.
به گفته فعالان حقوق بشر و اتحادیه های معلمان، نیروهای سرکوبگر در سه هفته گذشته حداقل ۲۱ معلم را در شهرهای مختلف بازداشت کرده اند.
مسعود نیکخا و اسکندر لطفی دو عضو کانون صنفی معلمان مریوانØ› احمد نقوی از فعالان کانون صنفی معلمان ابهرØ› معصومه عقاب نشین مدیر مدرسه ی استان البرز که مانع دسترسی نیروهای سرکوبگر رژیم به دوربین های مدار بسته شده بود ،حامد سعیدی،علی حسین شمایلی،کیومرث واعزی ،مولود و عزیز ساسلی، آرین عبدالله زاده، لیلا عباسی، رضا شریفه، جعفر ولدخانی، خبات مظفری، حمید رحمتی، محمد کریم زمانی، محمدعارف جهانگیری، شهرام آزموده و افسانه ربیعی از جمله معلمانی هستند که در سه هفته گذشته بازداشت شده اند.
این در حالی است که در تیراندازی نیروهای سرکوبگر رژیم در مهاباد دو شهروند به شدت مجروح شدند.
بنا به گزارش حقوق بشر کوردستان، دو نفر به نام های مسعود فرج زاده و فایق مام قادری بر اثر تیراندازی در میدان استقلال شهر مهاباد به شدت مجروح شدند. بر اساس این گزارش، نیروها این دو نفر را مورد ضرب و شتم و شکنجه وحشیانه قرار دادند که در حال حاضر فائق مام قادری در کما به سر می برد.
به گزارش ک٠ردپا، مسعود فرج زاده از ناحیه شکم و فایق مام قادری از ناحیه سر و کمر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. این دو شهروند به دلیل شدت جراحات وارده ابتدا به بیمارستان مهاباد و سپس به بیمارستانی در ارومیه منتقل شدەاند. میدان استقلال مهاباد در شب های اخیر محل اصلی اعتراضات مردمی بوده است. به گفته برخی منابع، از ابتدای سال جاری تاکنون 35 نفر از جمله 5 کودک در ارومیه، اشنویە، پیرانشهر، دیواندره، سقز، سنندج، مریوان، کرمانشاه، اسلام آباد غرب، ایلام و بوکان توسط نیروهای جنایتکار رژیم به شهادت رسیده اند.


1 سال و 7 ماه و 1 روز و 5 ساعت و 22 دقیقه پیش از این

گزارشی در مورد مواردی از نقض حقوق بشر توسط نیروهای سرکوبگر رژیم

گزارشی در مورد مواردی از نقض حقوق بشر توسط نیروهای سرکوبگر رژیم


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن