دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

آغاز ششمین هفته قیام در ایران و کوردستان

آغاز ششمین هفته قیام در ایران و کوردستان

در روزهای آغاز آبان و ششمین هفته قیام در کوردستان و ایران است،  بیشتر دانشگاەهای ایران، دانشجویان صنعتکاران، بازاریان واصناف در اکثر دانشگاه های ایران و در چند شهر و استانهای‌کوردستان و ایران انقلاب ژن، ژیان و ئازادی،را باشکوە تر  پیش بردند.
به درخواست شورای معلمان، معلمان و دانشجویان در اکثر دانشگاه های کردستان و ایران دست به اعتصاب زدند، معلمان در سقز،سنندج، مریوان، کامیاران، کرمانشاه، مریوان، همدان، شیراز، نیشابور و بسیاری از شهرهای دیگر. با سر دادن شعار ارامش درونی دانشجویان را بە هم نریزید ،جانم فدای شاگردانم و بسیاری از شعارهای دیگر حمایت خود را از قیام حقوقی مردم اعلام و سرکوب را محکوم کردند.
همچنین دانشجویان دانشگاە شریف، تهران، امیرکبیر، هنرهای زیبا، علوم اجتماعی، طباطبایی، آزادی کرج، آزادی دزفول، آزادی گوهردشت، یاسوج، خمین شهر، مازندران، هنر و معماری یزد، رازی کرمانشاه، کوردستان و بسیاری دیگر در دانشگاه ها حضور دارند. در شهرها و مناطق مختلف دیگر مردم دست به اعتصاب زدند و علیه رژیم دیکتاتوری ایران شعار دادند و خواستار آزادی دانشجویان زندانی شدند. دانشجویان در چندین دانشگاه مانند دانشگاه یاسوج مورد هجوم قرار گرفته‌‌‌اند و در دانشگاه‌‌‌های دیگر مانند دانشگاە شریف، علیرغم سرکوب و فعالیت جاسوسان و بسیجیان، دانشجویان با هم به صالون غذاخوری رفتند و برخلاف قوانین عقب‌مانده دولت با هم غذا خوردند.
همزمان مردم انقلابی و آزادیخواه در نقاط مختلف تهران از جمله دربند، سعادت آباد، صادقیه، تهران، پارس، پونک، اراک، هرمزگان، فارس، مشهد، دزفول، اصفهان، سنندج، سقز، مهاباد، مریوان. و بیشتر نقاط کوردستان با آتش زدن پایگاه های بسیج،و با آتش زدن عکس جاش ها و مهرهای رژیم، شعارنویسی در اماکن عمومی و سردادن شعار ادامه یافت.  این قیام ها ادامه دارد و در آخرین ثانیه های شب فریاد آزادی در اکثر شهرها و شهرستان های کوردستان و ایران به گوش می رسد.

 



1 سال و 6 ماه و 25 روز و 4 ساعت و 7 دقیقه پیش از این

آغاز ششمین هفته قیام در ایران و کوردستان

آغاز ششمین هفته قیام در ایران و کوردستان


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن