دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

چهلم ژینا و نگاهی به قیام ها و تلاش های بین المللی علیه نظام

چهلم ژینا و نگاهی به قیام ها و تلاش های بین المللی علیه نظام

چهل روز از فوت ژینا امینی گذشت  وی به بهانه بی حجابی  توسط ظالمان رژیم دستگیر و به شهادت رسید.

 پس از انتشار خبر شهادت مظلومانه ژینا، نفرت و خشم ،مردم کورد و ایران را در بر گرفت و قیام انقلابی عظیم در سراسر ایران فوران کرد و در سراسر ایران پیچید.

 در چهل روز گذشته، شهرها و مناطق ایران و کوردستان  با اعتصابات عمومی و حضور مردم در خیابان ها، کل ساختار رژیم آخوندی را زیر سوال برده و بار دیگر عدم مشروعیت رژیم آخوندی را ثابت کردند.  انقلاب ژینا همچنین موجب اتحاد و همبستگی بی‌سابقه ملت‌های ایران  و همبستگی ملیتهای دیگر ایران با ملت کورد و خانواده امینی شد.

 شهادت ژینا خیلی سریع جرقه یک کارزار جهانی برای محکومیت رژیم آخوندی را  زد.  در این چهارچوب اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا و بسیاری از کشورهای دیگر موضع گرفتند و آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا در چند مرحله رژیم را تحریم کردند و در نتیجه رژیم را بیشتر منزوی کردند.

  در این راستا تعدادی از شخصیت ها مانند جاوید رحمان، جک سالیوان و صدها نفر دیگر ضمن محکومیت جنایات رژیم علیه دختران و زنان کورد و ایرانی، به توده های قیام پیوستند و از خواستهای زنان و به طور کلی مردم ایران حمایت کردند.

 طی شش هفته گذشته کوردها و آزادیخواهان ایرانی در اکثر پایتخت ها و شهرهای آمریکا، کانادا، اروپا و استرالیا صدای مردم مظلوم ایران و کوردستان و شده اند وجامعەی جهانی را از وضعیت نابەهنجار مردم کوردستان و ایران اگاە ساختند وصدای مردم مظلوم رابه گوش افکار عمومی جهان رساندند.

  بر اساس آمار، صدها نفر در طول 40 روز انقلاب ژینا به شهادت رسیده اند که تنها اسامی 260 نفر از آنها مشخص شده است.  صدها نفر دیگر مجروح و هزاران نفر دیگر توسط نیروهای سرکوبگر دستگیر و روانه زندان شدند.

 طبق گزارشها، نیروهای رژیم از انواع ابزارها واعمال غیرانسانی برای شکنجه زندانیان قیام ژینا استفاده می کنند.  برخی از بازداشت شدگان به خانواده و نزدیکان خود گفته اند که علاوه بر ضرب و شتم، شکنجه های جسمی و روحی، مورد تجاوز جنسی نیز قرار گرفته اند.


1 سال و 6 ماه و 24 روز و 18 ساعت و 44 دقیقه پیش از این

چهلم ژینا و نگاهی به قیام ها و تلاش های بین المللی علیه نظام

چهلم ژینا و نگاهی به قیام ها و تلاش های بین المللی علیه نظام


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن