دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

ادامه قیام مردم در سراسر ایران

ادامه قیام مردم در سراسر ایران

تظاهرات گسترده مردم درشهرهای مختلف کوردستان و ایران علیه ظلم و ستم رژیم دیکتاتور اخوندی ادامه دارد.

طبق اخبار و اطلاعاتی که در اکثر شهرهای کوردستان و ایران به دست ما رسیده است، دانشجویان اکثر دانشگاه های کوردستان شعارهای زن، زندگی، آزادی، مرد، مهین آبادی و مرگ بر خامنه ای ،مرگ بر ستمگر چە شاە باشە چە رهبر  سر دادند که در برخی از دانشگاها درگیریهای شدیدی با مزدوران  و نیروهای سرکوبگر رژیم رخ داد.

گفتنی است، نیروهای سرکوبگر رژیم دختر 10 ساله ای به نام دیانا محمودی را در پیرانشهر به ضرب گلوله شهیدکردند،همچنین در شهر سقز نیروهای تروریستی رژیم بە خانەی کیانوش و زایید هجوم بردە و پسر نامبردە را کە 19سالە است دستگیر و بە مکان نا معلومی منتقل کردند و خانوادەی او را تهدید کرده اند که در صورت انتشار خبر دستگیری پسرشان در رسانه ها، انها را نیز دستگیر و زندانی خواهند کرد.

همچنین شب گذشته جوانان شهرستان بانە به نیروهای سرکوبگر رژیم حمله کرده و سلاح های آنان را به دست گرفتند که مزدوارن در نتیجه از ترس جان خود ان محل را ترک کردند.

  در اکثر کشورهای اروپایی مردم برای حمایت از قیام ها به خیابان ها ریختند و علیه ظلم رژیم آخوندی تظاهرات کردند وشعار مرگ بر خامنە ای و ولایتش سردادند و پیمان بستند تا سرنگونی این رژیم خون خوار و ضد بشری بە اعتراضات خود ادامە دهند وجامعه جهانی را به حمایت از قیام و ایستادگی در برابر رژیم آخوندی فراخواندند.  

بر اساس فیلم ها و عکس ها، نیروهای سرکوبگر رژیم دیگر قادر به ایستادگی در برابر مردم انقلابی نیستند و ترس و وحشت انها را فراگرفتە و درحال  دعوا و مشاجرە با هم هستند و الفاظ   رکیک نثار یکدیگر میکنند. بر اساس گزارش ها، هر روز تعداد زیادی از مقامات رژیم از ترس قیام ها و انقلاب مردم از ایران می گریزند.

---------------

14رهبر برجستە ومعروف زن خواستار اخراج رژیم از کمیسون زنان سازمان ملل متحد شدند.

 

گروهی متشکل از 14 رهبر برجسته زنان در نامه ای که روز یکشنبه8ابان در نیویورک تایمز منتشر شد، خواستار اخراج رژیم ایران از کمیسیون زنان سازمان ملل شدند.  این نامه توسط هیلاری کلینتون، میشل اوباما و لورا بوش، سه بانوی اول آمریکا در گذشته، ملاله یوسف زی برنده جایزه صلح نوبل، اپرا ویفری تهیه کننده و گوینده تلویزیونی، کریستیا فریلند وزیر خارجه سابق کانادا و کریستینا فیگورز مدیر اجرایی سابق کنوانسیون تبادل آب و هوا در این نامه امضا شد.

 این زنان برجسته توضیح داده اند که از زنان و دختران ایرانی حمایت می کنند که شجاعانه برای حقوق اولیه خود قیام کرده و علیه رژیم ضدبشری و ضد زن آخوند اعتراض کرده اند.  آنها همچنین خشونت وحشیانه نیروهای سرکوبگر رژیم علیه اعتراضات مسالمت آمیز را محکوم کردند و خواستار اخراج فوری رژیم از کمیسیون زنان سازمان ملل شدند.

--------------------

نیروهای سرکوبگر انتظامی رژیم نیز تحت تحریم کانادا قرار گرفتند

وزارت امور خارجه در بسته چهارم تحریم ها علیه رژیم ایران، نیروهای امنیتی رژیم را به اتهام نقض حقوق بشر و سرکوب معترضان در ایران در فهرست تحریم ها قرار داده است.  تحریم های جدید شامل چهار مقام ارشد نیروهای سرکوبگر رژیم و دو نهاد انتظامی می شود.  فرمانده کل نیروی انتظامی حسن رحیمی معاون دادستان کل کشور، احمد فاضلیان رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی، اسدالله جعفری و مرتضی موسوی معاون کل دادگستری استان مازندران در این لیست قرار گرفتند، و هر یک از سازمان های انتظامی و جامعه مصطفوی جهانی در قم (دانشگاه بین المللی مصطفی قم) به اتهام سرکوب و دستگیری تظاهرکنندگان و تیراندازی مستقیم به معترضان در لیست سازمان دهندگان این لیست قرار گرفت.

طبق گزارشها این تحریم ها هرگونه معامله با این افراد و موسسات را ممنوع می کند، دارایی های آنها را در کانادا مصادره می کند و ورود آنها را بە کانادا را منع می کند.

  ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا گفت: مردم ایران، از جمله زنان و جوانان، جان خود را به خطر می اندازند زیرا رژیمی را تحمل کرده اند که برای مدت طولانی آنها را از همه حقوقشان محروم کرده است و با شدیدترین شکل ممکن انهارا سرکوب کردە است  وی گفت: کانادا به حمایت از مردم ایران ادامه خواهد داد زیرا آنها شجاعانه خواستار آینده ای بهتر هستند.

 

<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/video.php?height=306&href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FDengixebat1364%2Fvideos%2F633359575183242%2F&show_text=false&width=560&t=0" width="560" height="306" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowfullscreen="true" allow="autoplay; clipboard-write; encrypted-media; picture-in-picture; web-share" allowFullScreen="true"></iframe>


1 سال و 6 ماه و 18 روز و 6 ساعت و 39 دقیقه پیش از این

ادامه قیام مردم در سراسر ایران

ادامه قیام مردم در سراسر ایران


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن