دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

دستگیری و مجروح کردن چند نفر دیگر از آغاز هفته هفتم قیام ها

دستگیری و مجروح کردن چند نفر دیگر از آغاز هفته هفتم قیام ها

امروز جمعە 13آبان 1401هفت هفته از آغاز قیام ها می گذرد.

 قیام ها از هفته گذشته باشدت بیشتر و استقامت بیشتر مردم پیش میرود و مردم به آزادی و سقوط رژیم فاسد و دیکتاتوری نزدیک می شوند.

 علیرغم حمایت کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا، یونیسف و بسیاری از کشورها و سازمانهای دیگر در محکومیت سرکوب وحشیانه مردم و اقدامات تروریستی و غیرانسانی نیروهای مزدور دولتی و تحریم مقامات، رژیم دیکتاتور و مزدورانش همچنان به سرکوب خود ادامه می دهد. تاکنون آمار رسمی وجود ندارد، اما باتوجە بە گزارشات بدەست امدە بیش از 290 نفر شهیدو صدها نفر زخمی شده اند و هزاران نفر به زندان ها و مکان های نامعلوم منتقل شده اند.

از روز جمعه6ابان 1401تا امروز اسامی چند نفر را در شهرها و مناطق مختلف کوردستان ایران که توسط نیروهای سرکوبگر  رژیم ایران دستگیر شده اند که از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.  اسامی آنها عبارتند از: آرتین محمدنژاد 14 ساله از مهاباد، فریدون نبی 21 ساله، محمد شخالی، هادی بهمنیار، خالق هوشیاری از پیرانشهر، یزدان عریفی نیا از آبدانان، بهروز حیدری، شاهین یاسمی و محمود امینی از آبدانان، فردین محمدی. غفوری، اسکندر عزتی، آرام خوش قشلاقی و بهزاد کریمی پنج شهروند سقز، مبین سلیمی از سردشت، احسان غلامی از ایلام، مهران قدیرپور، کیوان قادری، نجم الدین مورشە سه شهروند اشنویە، هلیا برخی، 18 ساله از شاباساکن تهران، فرشید عباسی از دهگلان، میثم فرامرزی و پشتیوان الیاسی از سرپل زهاب، وحید موسوی از خرم آباد، شایان ویسی از کرمانشاه، ناهید محمدی، 33 ساله، از بانە حسن درافتادە پدر شهید کومار درافتادە، حمزه روین تن، 25 ساله، از روانسر، آرتین کریمی، آرتین امینی، ماردین پردک، اهورا خالدیان، 14 ساله، اهل سنندج، مریم چامە، احسان ملکی از دهلران و  نازیلا معروفیان، خبرنگار رویداد24 از سقز و ساکن تهران.

 گفتنی است دو نوجوان به نام های کومار درافتاده 16 ساله اهل پیرانشهر و مومن زندکریمی 18 ساله اهل سنندج در هفته جاری توسط نیروهای مزدور و تروریست های رژیم آخوندی به شهادت رسیده اند.


1 سال و 6 ماه و 15 روز و 5 ساعت و 21 دقیقه پیش از این

دستگیری و مجروح کردن چند نفر دیگر از آغاز هفته هفتم قیام ها

دستگیری و مجروح کردن چند نفر دیگر از آغاز هفته هفتم قیام ها


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن