دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

بیش از 2000 اساتید دانشگاه نامەای به بایدن ارسال کردند

بیش از 2000 اساتید دانشگاه نامەای به بایدن ارسال کردند

بیش از 2000 نفر از اعضای هیئت علمیەو رهبران دانشگاه امریکا با ارسال نامه ای سرگشاده به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواستار توجه فوری وی به وضعیت بد دانشگاه های ایران شده اند که در در ماە شهریور  هزاران دانشجو و استاد دانشگاه در آنها دستگیر، مجروح و به شهادت رسیده اند. . . .

 نامبردگان در این نامه نوشته اند که به نیروهای سرکوبگر سپاه تروریستی  پاسداران حکم و دستور داده شده تا در همه جا و در بیش از 100 دانشگاه در سراسر ایران اقدامات سرکوبگرانە علیە مردم انقلابی بەکارگیرند.  امضاکنندگان حملات رژیم را وحشتناک و غیرانسانی خواندند.  بیش از 2000 نفر از جمله 10 برنده جایزه نوبل، یک برنده جایزه تمپلتون، 125 عضو آکادمی علوم، آکادمی ملی و مهندسی، آکادمی ملی پزشکی و صدها برنده جوایز معتبر نیوتن و فیدلزن کە بیش از 425 نفر از آنها معلمان ایرانی هستند.

 آنها با اشاره به تاریخ غنی جنبش دانشجویی که در خط مقدم مبارزات مردم ایران برای آزادی و دموکراسی، چه در دوران دیکتاتوری شاه و چه در رژیم آخوندی، از بایدن خواستند تا کاری ملموس انجام دهد واز دولت آمریکا خواستند کە هرگونه مذاکره با ایران و بخشودگی هرگونه لغو تحریم ها علیه ایران به هر قیمتی تا زمانی که همه ناقضان حقوق بشر در ایران محاکمه شوند جلوگیری کند.

 همچنین  از بایدن درخواست کردند از کسانی کە باری احقاق حقوق خود و حق تعین سرنوشت با حکومت دیکتانور مبارزە میکنند حمایت کند.


1 سال و 6 ماه و 15 روز و 2 ساعت و 51 دقیقه پیش از این

بیش از 2000 اساتید دانشگاه نامەای به بایدن ارسال کردند

بیش از 2000 اساتید دانشگاه نامەای به بایدن ارسال کردند


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن