دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

فشار جمهوری خواهان بر بایدن در مورد سیاستش در قبال رژیم ایران

فشار جمهوری خواهان بر بایدن در مورد سیاستش در قبال رژیم ایران

روز شنبه 14ابان1401 روزنامە نیویورک تایمز در گزارشی از نقش جمهوری خواهان فعال و تأثیرگذار در مجلس نمایندگان و سنا، نارضایتی و فشار خود را بر دولت بایدن از سیاست بد او در قبال رژیم ایران نوشت.
جمهوریخواهان در هر دو مجلس به دنبال اعمال فشار بر دولت بایدن در مورد سیاست آن در قبال رژیم ایران هستند.  بسیاری از جمهوری خواهان از بایدن به دلیل عدم حمایت از تظاهرات مردم ایران کە علیه رژیم اخوندی کە  خواهان حقوق خود هستندانتقاد کرده اند.

 مارک دوبویتز، مدیر اجرایی مؤسسه دفاع از دموکراسی ها، خواستار فشار بی امان بر دولت ایران شد و گفت که جمهوری خواهان در حال فعال کردن مجدد موضوع ایران در واشنگتن هستند. نامبردە گفت: جمهوری خواهان دیگر ساکت نخواهند ماند و به طرح مطالبات و پیشنهادات برای هر دو مجلس و پیشنهاد تحریم علیه رژیم ایران ادامه خواهند داد.

 در همین حال، پیشرفت‌های جمهوری‌خواهان در کنگره، تلاش‌های بایدن برای احیای توافق هسته‌‌‌ای سال ۲۰۱µ با رژیم ایران را که ترامپ از آن خارج شد، پیچیده‌‌‌تر می‌کند.  مذاکرات بین‌المللی برای احیای توافق برای هفته‌‌‌ها به حالت تعلیق درآمده  و مقامات بایدن ابراز تردید کرده‌‌‌اند که حاکمیت ایران دوباره برنامه هسته‌‌‌ای خود را در ازای کاهش تحریم‌ها کنار بگذارد.

لازم بە ذکراست، پیشتازی قوی جمهوری خواهان در سنای آمریکا می تواند بن بست موثری در سیاست بایدن علیه ایران و ادامه توافق هسته ای این رژیم ایجاد کند.

 بر اساس لایحه ای که در سال 2015 توسط کنگره تصویب شد، مجلس نمایندگان و سنا می توانند به تصویب توافق هسته ای با آخوندها رای منفی دهند و مانع از لغو تحریم های بایدن علیه اقتصاد رژیم  ایران شوند که کنگره قبلا٠‹ اعمال کرده بود.

  در ادامەی این گزارش آمده است که بازگشت  دور از انتظار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، که روابط نزدیکی با رهبران جمهوری خواه کنگره دارد، تأثیر مثبتی بر ادامه فشار بر دولت بایدن بر حکام ایران خواهد داشت.



1 سال و 6 ماه و 12 روز و 3 ساعت و 48 دقیقه پیش از این

فشار جمهوری خواهان بر بایدن در مورد سیاستش در قبال رژیم ایران

فشار جمهوری خواهان بر بایدن در مورد سیاستش در قبال رژیم ایران


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن