دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

227 نماینده مجلس رژیم خواستار مجازات اعدام برای معترضان شدند

227 نماینده مجلس رژیم خواستار مجازات اعدام برای معترضان شدند

بعد از حملە بە دفتر یکی از نمایندەهای مجلس رژیم، برخی از نمایندگان مجلس از  ضرب و شتم خود توسط مردم انقلابی و معترض خبر دادند.

227تن از نمایندگان مجلس رژیم در بیانیەای  اعلام کردندکه باید از  معترضان و شورشیان انتقام  گرفته شود و مجازات قصاص( اعدام) اجرا شود. در ادامەی این بیانیە  آنها از قوه قضائیه رژیم خواستند تا برای قیام کنندگان و تظاهرکنندگان حکم اعدام صادر شود و اقتدار الهی را به انهانشان دهند.

 در این بیانیه شورشیان و معترضان ایرانی را اختشاشگر خوانده و گفته است که اکثر آنها زیر 25 سال سن دارند و هیچ تفاوتی با داعش ندارند و با سلاح سرد و گرم به جان و مال مردم حمله می کنند.  

227 نماینده مجلس رژیم همچنین از قوه قضائیه خواستند با انقلابیون و کسانی که مانند برخی سیاستمداران مردم را بە شورش تشویق کردەاند" بدون نام بردن از شخص یا گروه خاصی برخورد کند.

 باقر قالیباف، رئیس مجلس رژیم ایران، پیش از خواندن این بیانیه مدعی شد که «سی آی ٠۳ی، موساد و پیروان آنها» «داعش جدید» را در دستور کار خود قرار داده‌‌‌اند.

 گفتنی است همزمان با اعتصاب و تجمع مردم قهرمان و قیام مردم مریوان، معترضان روز شنبه به دفتر شیوا قاسمی نماینده مریوان و سروآباد در شورای نظام حمله کردند.  جواد نیک بین، نماینده کشمیر در شورای رژیم کە بە اصطاح حجت الاسلام  هم هست گفت: که پس از گیر افتادن در ترافیک توسط 30 تا 40 جوان مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

 پیش از این احمد خاتمی، از چهره های تندرو نظام، با مقامات قضایی درباره معترضان بازداشت شده صحبت کرده و گفته بود که باید با "این آشوبگران" به گونه ای برخورد شود که "میل به ایجاد هرج و مرج در کشور دوباره نباشد".

 همچنین حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان و از چهره های  نزدیک به رهبر رژیم نیز تاکید کرد که خواسته های نمایندگان برای برخورد با معترضان باید «بدون تأخیر» اجرا شود.

---------

 ملانی جولی، وزیر خارجه کانادا گفت که کشورش نگران این درخواست است.

ملانی جولی روز سەشنبە 17آبان در تویتی در این بارە نوشت کە کانادا تصمیم رژیم ایران برای اعمال مجازات اعدام برای انقلابیون بازداشت شدە را محکوم می کند.  او گفت: «ما از حاکمیت در ایران می‌خواهیم که از تصمیم خود عقب‌نشینی کند.  این مجازات ها و تصمیمات فقط برای ارعاب و سرکوب افرادی است که خواستار حقوق مشروع خود هستند.


1 سال و 6 ماه و 9 روز و 15 ساعت و 31 دقیقه پیش از این

227 نماینده مجلس رژیم خواستار مجازات اعدام برای معترضان شدند

227 نماینده مجلس رژیم خواستار مجازات اعدام برای معترضان شدند


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن