دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

آمریکا تحریم های جدیدی را علیه رژیم آخوندی وضع کرد

آمریکا تحریم های جدیدی را علیه رژیم آخوندی وضع کرد

وزارت خزانه داری آمریکا، رادیو و تلویزیون رژیم را به دلیل سانسور و محدودیت آزادی بیان، همکاری با نهادهای سرکوبگر در زمینه اعترافات اجباری و انتشار اخبار کذب در لیست تحریم قرار داده است.

 وزارت خزانه داری آمریکا پیمان جبلی رئیس رادیو و تلویزیون رژیم و محسن برهمانی معاونش را در فهرست تحریمها قرار داده است،همچنین علی رزوانی و آمنەسادات ذبیح پور گویندەی بازپرسی رادیو و تلویزیون را نیز در لیست تحریمها قرار  داد .

 احمد نوروزی، معاون وزیر امور خارجه آژانس و یوسف پور انوری، رئیس برنامه ریزی و برنامه های وزارت امور خارجه رژیم از جمله افرادی هستند که مورد هدف تحریمها قرار گرفته اند.

 وزارت خزانه داری در بیانیه ای اعلام کرد: «رادیو و تلویزیون رژیم اعترافات اجباری افرادی را منتشر می کند که مجبور شده اند بگویند نیروهای امنیتی اعضای خانواده خود را در جریان اعتراضات اخیر نکشته اند و مجبورشان میکنند ادعا  کنند که در تصادفات رانندگی یا دلایل دیگر کشته شده و یا فوت شدەاند.

 در این بیانیه آمده است: «رژیم ایران به طور سیستماتیک بر اعترافات اجباری تکیه می کند که نشان می دهد رژیم از گفتن حقیقت به شهروندان ایرانی و جامعه بین المللی خودداری می کند.

 در این بیانیه آمده است: «ایالات متحده به حمایت از اعتراضات مسالمت آمیز مردم ایران متعهد است و ما همچنان به اعمال فشار بر مقامات و نهادهای حکومتی ایران در خصوص نقض حقوق بشر و سانسور علیه مردم ایران ادامه می دهیم.»

لازم بە ذکر است وزارت خارجه کانادا روز چهارشنبه اعلام کرد شش فرد و دو نهاد رژیم ایران را به دلیل نقض حقوق بشر و اعزام پهباد به روسیه مورد تحریم‌ قرار دادە است.


1 سال و 6 ماه و 1 روز و 17 ساعت و 13 دقیقه پیش از این

آمریکا تحریم های جدیدی را علیه رژیم آخوندی وضع کرد

آمریکا تحریم های جدیدی را علیه رژیم آخوندی وضع کرد


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن