دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

روز دوم کمپین سه روز تا فروپاشی

روز دوم کمپین سه روز تا فروپاشی

چهارشنبه 25آبان 1401دومین روز از کمپین سه روز تا فروپاشی در اکثر شهرهای ایران و کوردستان برگزار شد.  

 چند شهر و منطقه دیگر ایران و کوردستان و اکثر دانشگاه ها و بازارها به این اعتصاب پیوستند.

 با وجود سرکوب مستمر و شلیک مستقیم نیروهای سرکوبگر رژیم، مردم انقلابی تا آخرین ثانیه های شب خیابان ها را ترک نکردند و از خواسته های خود کوتاه نیامدند.

 در قیام های روز چهارشنبه چند تن دیگر به ضرب گلوله مزدوران  رژیم آخوندی به شهادت رسیدند و به شهدای راه آزادی و رهایی پیوستند.  مراسم شهید فؤاد محمدی که روز سه شنبه به شهادت رسید در مقابل منزل وی در کامیاران برگزار شد که متاسفانه یکی از شرکت کنندگان به نام برهان کرمی مورد حمله نیروهای تروریستی قرار گرفت و به شهادت رسید.

 جوان 17 ساله ای به نام دانیال پابندی در کریم اباد سقز توسط نیروهای سرکوبگر به شهادت رسید، مردم سقز با مراجعه به بیمارستان تامین اجتماعی اجازه سرقت جسد وی را به نیروهای مزدور ندادند.

 دو شهروند به نام های اسعد رحیمی 30 ساله و سالار مجاور در بوکان به ضرب گلوله نیروهای تروریستی به شهادت رسیدند که پدر شهید سالار مجاور با وجود فشارهای نیروهای امنیتی از تشییع شبانه فرزندش خودداری کرد.

  در تبریز مردی به نام سید علی عراقی با شلیک مستقیم بە شهادت رسید. درشهر ایذه کودک 10 ساله ای به نام کیان پیر فلک به ضرب گلوله نیروهای کودک کش آخوندی بە شهادت رسید.

 شهروندان کوردستان و شهرهای ایران به چندین پایگاه جاسوسی بسیج  حکومتی یورش بردە و چندین جاش و مزدور توسط مردم، مجازات شدند، خانه هایشان سنگ باران شد و محل کارشان به آتش کشیده شد.

 طبق فراخوان عمومی و رسانه ای معلمان، دانشجویان و سایر اقشار مدنی جامعه، قرار است مراسم عزاداری چهار شهید سنندج به نام های داریوش علیزاده، پیمان منبری، محمدامینی و یحیی رحیمی با حضور 100 هزار نفر در قبرستان محمدی برگزار شود.

این اعتصابات و نارضایتیها  پنجشنبە وارد سومین روز خود  شد و کڵیت حاکمیت آخوندی را مورد هدف قرار داد و مردم تمامی شهرهای ایران و کوردستان خواستار  سرنگونی حکومت استبدادی آخوندی شدند.


1 سال و 6 ماه و 1 روز و 14 ساعت و 4 دقیقه پیش از این

روز دوم کمپین سه روز تا فروپاشی

روز دوم کمپین سه روز تا فروپاشی


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن