دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

برگزاری سومین روز از کمپین سه روز تا فروپاشی

برگزاری سومین روز از کمپین سه روز تا فروپاشی

بنا به اطلاعیه و فراخوان عمومی، سومین روز از کمپین سه روزتا فروپاشی از روز پنجشنبه 26آبان ماە آغاز شد. از همان ابتدای صبح مردم اکثر شهرهای کوردستان و ایران ضمن اعتصاب و دست از کار کشیدن در تشییع پیکر شهدای دو روز گذشته بە شیوەی گستردەتر وشجاعانە همدلی خود را بە خانوادەی شهدا ابراز داشتند . در سنندج مراسم چهلم چهار شهید در قبرستان محمدی با حضور معلمان، دانشجویان و اکثر مردم شهر برگزار و پس از ان جمعیت بیش از صدهزار نفری بە طرف شهر راهپیمایی کردند و شعار نابودی رژیم را سردادند. گفتنی است به دلیل کثرت شرکت کنندگان، نیروهای سرکوبگر جرأت نزدیک شدن به مردم و تیراندازی به مردم را نداشتند. در بوکان جمعیت شرافتمند آن شهر و مردم مهاباد حضوری چشمگیر و گستردەای در مراسم تدفین پیکر شهدای خود شرکت کردندکە ضمن تیراندازی نیروهای سرکوبگر مردم قهرمان و شجاع مراسم را باشکوە برگذار کردە و شعرهای ضد حکومتی سردادند.

گفتنی است پدران شهدا، سالار مجاور و محمد حسن زاده شجاعانه برگزار و اعلام کردند که فرزندان خود را تقدیم قیام وانقلاب کوردستان میکنند.
در نتیجەی قیام های روز پنجشنبه بەانتقام خون شهدا ساختمان مخابرات ایلام به آتش کشیده شد ،در سنندج چندین خودروی جاشها سوزانده شد، خانه های آنها علامت گذاری و تهدید به انتقام شدند و چندین مزدور تنبیەو سرگرد بەنام حسن یوسفی کشتە شد.
در بوکان خانه، نانوایی و خودروی جاش و جاسوسی به نام احمد علیپور توسط جوانان این شهر به آتش کشیده شد و شهرداری و امور اجتماعی فروشگاە افق کوروش ویران شدە ، ادارەی تعضیرات و یک مرکز جاسوسی حکومتی و فروشگاهای مربوط بە سپاە بە اتش کشیدە شدە و همچنین بە شورای حل اختلاف حملە کردەو ان را به آتش کشیدند.
در سقز جاده سقز به بانە توسط مردم مسدود شد، مغازه افق کورش سپاه پاسداران توقیف و اجناس آن بین فقرا توزیع شد وهمچنین درگیری سنگین در چندین محلەهای شهر درگرفتە بەگونەای کە مزدوران گلولەهایشان تمام شد.
در ابدانان کمیته امداد و اکثر بانک ها به آتش کشیده و سوختند. ادارەی راهنمایی و رانندگی در قروه توقیف و بە دست مردم افتاد.
همچنین یک آخوند در شیراز، سه بسیجی در مشهد، یک جاش به نام محمد زارع در شیراز، دو سپاهی در اصفهان و یک جاسوس در اکباتان به انتقام خون شهدای قیام مجازات شدند.
متاسفانه دو نفر به نام های آرام حبیبی کە در مراسم چهلم شهدا شرکت کردە بو و شاهو بهمنی با شلیک مستقیم در سنندج به شهادت رسیدند.
در بوکان جوانی با نام هیوا جاج جان و غفور مولودی شهید شدند و یک جوان دیگر با نام میلاد معروفی مورد اصابت گلولەی مزدوران قرار گرفت کە اکنون در بیمارستان میباشد.
در سقز، عبدالرحمن بختیاری باشلیک مستقیم نیروهای سرکوبگر شهید شد و در ابدانان سە جوان بەسختی زخمی شدند.گفتنی است کە این کمپین برا سە روز دیگر تمدید شدە و تا سرنگونی رژیم ادامە خواهد داشت.


1 سال و 6 ماه و 2 ساعت و 26 دقیقه پیش از این

برگزاری سومین روز از کمپین سه روز تا فروپاشی

برگزاری سومین روز از کمپین سه روز تا فروپاشی


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن