دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

سرکوب مردم نشان از ضعف حاکمیت در ایران

سرکوب مردم نشان از ضعف حاکمیت در ایران

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در در کنفرانس مطبوعاتی همایش تجاری و نوآوری آمریکا و اتحادیه اروپا درباره ایران گفت: بعداز بە شهادت رساندن ژینا امینی شاهد این بودیم کەبە صورت گستردە مردم شجاع ،بەویژە زنان،بە خیابانها امدە و فریاد آزادیخوای خود را بەگوش دنیا رسانند و نظر خود را بیان کردند تا اشکار شود کە انها نیز حق دارند و باید حقوق و خواسته هایشان در نظر گرفته شود. اما می بینیم که رژیم بسیار وحشیانه و بی رحمانه مردم را سرکوب و باعث کشته شدن آنها و حتی کشتن کودکان می شود.

بلینکن گفت: «حاکمیت ایران یک بار درباره انحلال گشت ارشاد صحبت می کند و یک بار آن را انکار می کند، بنابراین نمی توان به آن اعتماد کرد. اما نکته اصلی این است که این مسائل بر اساس خواست مردم است و باید دید این حاکمیت آنرا اجرا خواهد کرد یا خیر. اما تلاش برای سرکوب مردم نشان از قدرت و توانایی حکومت نیست، بلکه نشان از ضعف آن است.
همچنین روز سەشنبە ندپرایس سخنگوی وزارت خارجە امریکا گفت: "ما متعهد به اخراج رژیم ایران از کمیسیون زنان هستیم و آن را کار درستی می دانیم. این نشان می دهد که ما در کنار زنان در ایران و سراسر جهان میباشیم و رفتار وحشیانه دولت ایران با زنان و دختران را محکوم میکنیم. این قطعنامه در 14 دسامبر به رای گذاشته شد و ما به همکاری با شرکای خود برای حمایت از این قطعنامه ادامه خواهیم داد.
ند پرایس در مورد قیامهای ایران گفت : "توافقنامه برجام در دستور کار ما نیست. آنچه برای ما مهم است این است که چگونه می توانیم به مردم انقلابی و حقطلب کمک کنیم تا به حقوق خود دست یابند و باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته ای انجام دهیم." .


1 سال و 5 ماه و 12 روز و 19 ساعت و 24 دقیقه پیش از این

سرکوب مردم نشان از ضعف حاکمیت در ایران

سرکوب مردم نشان از ضعف حاکمیت در ایران


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن