پنج‌شنبه 

3 مارس 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

پیام سازمان خەبات به مناسبت ۱۰ دسامبر، روز منشورجهانی حقوق بشر

پیام سازمان خەبات به مناسبت ۱۰ دسامبر، روز منشورجهانی حقوق بشر

مردم دلیر و قهرمان کوردستان و ایران!
نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر!
۱۰ دسامبر روز منشور جهانی حقوق بشر است. همزمان با گرامیداشت ۱۰ دسامبر، ملیتهای قهرمان ایران، به ویژه ملت مبارز کورد، ۸µ روز است برای تامین آزادی و برقراری حقوق بشر در قیام خونینی در برابر رژیم آخوندی هستند. پس از شهادت ژینا امینی، انقلاب و قیام توده‌‌‌ای علیه رژیم ضد بشری و دیکتاتوری آخوندها برای پایان دادن به نقض حقوق بشر، تبعیض‌های سیاسی، قومی، مذهبی و نژادی در سطح وسیعی آغاز شد.
۸µ روز است که رژیم ایران با پایمال کردن وحشتناک و وحشیانه از تمامی حدود و مرزهای جنایتکاری عبور کرده و هر روزه در خیابانها به هم میهنان کورد و ایرانی تیراندازی کرده و انها را شهید و مجروح می کند. و همچنین نیروهای سرکوبگر رژیم در تعقیب انقلابیون و مردم خسته از حکومت آخوندی هستند.
به گفته منابع مطلع، بیش از ۶۰۰ نفر توسط نیروهای سرکوبگر شهید و صدها تن دیگر زخمی شده اند. بر اساس گزارش های رسیده ازسیاە چالها و زندانهای رژیم، انواع شکنجه های جسمی و روحی از جمله تجاوز جنسی علیه دستگیرشدگان در سه ماه گذشته انجام می شود، کە اسامی کسانی کە روزانه زیر شکنجە های طاقت فرسا به شهادت میرسند پخش میشود. این در حالی است کە دادگاه های رژیم به طور مداوم برخی از زندانیان را به اعدام و حبس های طولانی مدت محکوم می کند.
سازمان حقوق بشر ایران در ۱۳ آذرماه اعلام کرد که تعداد اعدام‌ها در سال ۲۰۲۲ از µ۰۰ نفر فراتر خواهد رفت و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تعداد بیشتری اعدام شوند.
به گفته سازمان های حقوق بشری، رژیم ایران با نقض منشور جهانی حقوق بشر، حقوق شهروندان ایرانی را نقض می کند.
بنابراین باید فشارهای بین المللی بر رژیم برای تبعیت از تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل و همکاری با کمیته حقیقت یاب اعمال شود. در عین حال، اخراج رژیم از کمیسیون زنان سازمان ملل متحد باید تسریع شود و سازمان های حقوق بشری و کشورهای مدافع حقوق و آزادی های انسانی باید فشار خود را بر حاکمیت عقب ماندەی اخوندی افزایش دهند و آنها را در جامعه بین المللی در انزوای بیشتر قرار دهند.
سازمان خەبات کوردستان ایران از کشورهای غربی و به طور کلی کشورهای دموکراتیک و مدافع حقوق بشر می‌خواهد که سفارت‌خانه‌‌‌ها و نمایندگی‌های رژیم آخوندی را در کشورهای خود تعطلیل کنند و از انقلاب مردم ستمدیده ایران حمایت کرده و آنرا به رسمیت بشناسند.

زنده باد انقلاب ژینا
مرگ بر رژیم دیکتاتوری و ضد بشری آخوندی

 

سازمان خەبات کردستان ایران
کمیته مرکزی


1 سال و 5 ماه و 14 روز و 3 ساعت و 6 دقیقه پیش از این

پیام سازمان خەبات به مناسبت ۱۰ دسامبر، روز منشورجهانی حقوق بشر

پیام سازمان خەبات به مناسبت ۱۰ دسامبر، روز منشورجهانی حقوق بشر


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن