دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

واکنش های بین المللی به اعدام مجیدرضا رهنورد

واکنش های بین المللی به اعدام مجیدرضا رهنورد

در ادامه واکنش ها به اعدام وحشیانه مجیدرضا رهنورد در داخل و خارج از ایران، هانا نیومن نماینده پارلمان اروپا با انتشار عکسی از حمیدرضا رهنورد خبر اعدام وی توسط رژیم اخوندی را وحشیانه، سنگ دلانە و غیرانسانی خواند. نیومن روز دوشنبه 21اذرماە در توییتی نوشت: دومین  معترض بە حاکمیت ایران اعدام شد. دستندرکاران در قتل و بە شهادت رساندن حمید رضا رهنورد، صبح با خانواده او تماس گرفتند و به آنها گفتند که فرزندشان را اعدام کرده اند و سپس او را در جایی دفن کرده اند. حتی قبل از اعدام به خانواده اش حق ملاقات ندادند.

 مارگوت والستروم، وزیر امور خارجه سابق سوئد، اعدام وحشیانه مجید رضا رهنورد را  اقدامی شیطانی خواند. وی در توییتی نوشت: جامعه جهانی باید سپاه پاسداران را به عنوان یک سازمان تروریستی بشناسد. وی همچنین خواستار مصادره دارایی های رژیم، جلوگیری از سفر مقامات حاکمیت ایران به آن کشورها و لغو ویزای آنها و خانواده هایشان شد. وی گفت: ما تحریم های بیشتری را علیه مقامات رژیم ایران اعمال خواهیم کرد

 ï۸جیمز کلرلی گفت: خواسته اصلی ما این است که رژیم اخوندی هرگز به سلاح هسته ای دست پیدا نکند، اما اگر حاکمیت ایران کاری غیرقابل قبول و خطرناک انجام دهد، ماقطعا پاسخ خواهیم داد.

 آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان گفته است که اتحادیه اروپا تحریم های بیشتری را علیه سپاه پاسداران اعمال میکند.  باربوک گفت که علاوه بر اعضای سپاه پاسداران، این تحریم ها برای کسانی نیز اعمال می شود که با انتشار فیلم هایی از اعترافات اجباری سعی در ارعاب یا مجازات مردم دارند.


1 سال و 5 ماه و 6 روز و 21 ساعت و 13 دقیقه پیش از این

واکنش های بین المللی به اعدام مجیدرضا رهنورد

واکنش های بین المللی به اعدام مجیدرضا رهنورد


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن