دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

درخواست عفو بین‌الملل برای جلوگیری از اعدام سامان یاسین

درخواست عفو بین‌الملل برای جلوگیری از اعدام سامان یاسین

سازمان عفو ​​بین الملل نسبت به تهدید به اعدام سامان سیدی خواننده رپ ک٠رد معروف به سامان یاسین هشدار داد

 این سازمان گفت که مقامات رژیم از قوه قضائیه کشور به عنوان ابزاری برای انتقام از مردم استفاده می کنند.

 سازمان ملل در بیانیه‌‌‌ای که روز سه‌‌‌شنبه در سایت و توییتر خود منتشر کرد، هشدار داد که سامان یاسین  از زندان اوین به زندان رجایی‌شهر منتقل شد  و ممکن است مجازات اعدام او در اسرع وقت اجرا شود.

 این سازمان ضمن ابراز نگرانی و محکومیت حکم اعدام نوشت: سامان یاسین در 19مهرماه در دادگاهی جعلی به اعدام محکوم شد، تنها چند هفته پس از دستگیری او را به زورشکنجە مجبور بە اعتراف کردەاند و بە جرم محاربە متهم کردند.

این خواننده اهنگهای رپ خود را بە شیوەای کە انتقاد از حاکمیت اخوندیست اجرا میکرد و به دلیل انتشار پست و استوری های اعتراضی در اینستاگرام به اوضاع کشور و حمایت از قیام و نارضایتیهای مردم, زندانی شد و در دادگاهی ناعادلانه به اعدام محکوم شده است.

 عفو بین الملل  اعدام دو معترض دیگر به نام های محسن شکاری و مجید رضا رهنورد را محکوم کرده و خواستار توقف فوری این حکمها  شده است.

 دیانا الطحاوی، معاون دفتر خاورمیانه و شرق آفریقا عفو بین‌الملل گفت: «اعدام خودسرانه مجید رضا رهنورد در کمتر از دو هفته نشان‌دهنده  خشونت گستردەی رژیم اخوندی علیه حق زندگی و حتی حفظ نکردن ظاهر دستگاە قضایی رژیم اخوندی است.

همچنین دیدبان حقوق بشر اعدام محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد را نقض آشکار عدالت خواند و این اقدامات را خطرناک خواند و گفت که وضعیت را بیش از پیش پیچیده خواهد کرد.


1 سال و 5 ماه و 4 روز و 20 ساعت و 26 دقیقه پیش از این

درخواست عفو بین‌الملل برای جلوگیری از اعدام سامان یاسین

درخواست عفو بین‌الملل برای جلوگیری از اعدام سامان یاسین


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن