دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

اخراج رژیم آخوندی از کمیسیون زنان سازمان ملل متحد

اخراج رژیم آخوندی از کمیسیون زنان سازمان ملل متحد

روز چهارشنبه ۲۳ آذرماە ۲۰۲۲، همانطور که انتظار می رفت، رژیم ایران از کمیسیون زنان سازمان ملل متحد اخراج شد.

 

این قطعنامه با 29 رای موافق و 8 رای مخالف و 16 رای ممتنع تصویب شد.
لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد گفت که ژینا امینی می خواست زندگی عادی و موفقی داشته باشد، اما به اتهام زن بودن کشته شد.
وی نام چند تن دیگر از قربانیان این قیام ها را ذکر کرد و همچنین نام نیلوفر حمیدی و الهه محمدی، دو روزنامه نگار شجاعی را که هم اکنون در بازداشت به سر می برند، ذکر کرد. وی در بخشی دیگر از پیام خود به مشارکت فعالان و پژوهشگران ایرانی در مذاکرات و رای گیری اشاره کرد و گفت که این افراد خواستار اخراج رژیم آخوندی از کمیسیون زنان هستند.
خانم گرینفیلد بااشارە بە اینکە نیروهای سرکوبگر رژیم هزارن نفر را زندانی کردند و انها را شکنجە میکنند وتعداد بسیاری را شهید و زخمی کردند گفت: «شرکت رژیم ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد نقطه سیاهی بر اعتماد و اطمینان این کمیسیون است.
همچنین نمایندەیاسترالیا با اشاره به ژینا امینی، نیکا شاکرمی، اسراپناهی و حدیث نجفی گفت: «اینها تنها تعدادی از زنان شجاعی هستند که قیمت اعتراضاتشان به قیمت جانشان تمام شد.
چندین چهره دیگر به تصمیم اخراج رژیم ایران از کمیسیون سازمان ملل متحد در مورد وضعیت زنان واکنش نشان داده اند.
میشل تیلور، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: اخراج رژیم ایران و ایجاد کمیته سنجش حقیقت نشان دهنده همدردی جامعه جهانی با مردم ایران است.
مورگان اورتگاس این تصمیم را یک پیروزی بزرگ خواند و در توییتر نوشت: «بالاخره، گامی کوچک اما مؤثر علیه رژیم اخوندی برای آپارتاید نژادی و جنایات علیه زنان برداشتە شد.
کاملیا هریس در توییتر خود نوشت: رای امروز به اخراج ایران از کمیسیون، پیروزی معترضان در ایران و همه کسانی است که از آنها حمایت می کنند.
گفتنی است در بسیاری از شهرها و مناطق کردستان و ایران مردم به همین مناسبت از خانه های خود بیرون آمدند و از این تصمیم ابراز خوشحالی و خرسندی کردند.


1 سال و 5 ماه و 4 روز و 18 ساعت و 47 دقیقه پیش از این

اخراج رژیم آخوندی از کمیسیون زنان سازمان ملل متحد

اخراج رژیم آخوندی از کمیسیون زنان سازمان ملل متحد


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن