دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

بازرسان آژانس انرژی اتمی در اسرع وقت عازم ایران خواهند شد

بازرسان آژانس انرژی اتمی در اسرع وقت عازم ایران خواهند شد

به گفته آژانس انرژی اتمی، رژیم اخوندی ایران به بالاترین سطح غنی سازی اورانیوم رسیده است که تنها یک قدم با دستیابی به سلاح هسته ای فاصله دارد.

 آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد در روزهای آینده هی٠۲تی را برای بررسی مسائل مهم پادمانی، آثار اورانیوم غنی‌شده و امکان دستیابی به سلاح‌های هسته‌‌‌ای مخفی به تهران می‌فرستد.

بەگزارش خبرگزاری سی‌ان‌بی‌سی سازمان انرژی اتمی روز پنجشنبه در ایمیلی اعلام کرد که یک هی٠۲ت فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز یکشنبه 27آذرماە 1401از سوی  رژیم ایران برای بررسی موضوع پادمن که قبلا توسط رافائل گروسی، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش شده بود، دعوت شده و به تهران سفر خواهند کرد.

  در خرداد 1398دربارەی ذرات اورانیوم متعدد با منشائ انسانی, کە در سه تأسیسات مخفی در شهرهای تورقوزآباد، ورامین و مریوان کشف شد ابراز نگرانی کرد و از حاکمیت اخوندی خواست به منظور انجام تعهدات قانونی اش پایبند باشند.   سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد که تحقیقات آژانس در مورد اورانیوم غنی‌شده مخفی در ایران موضوعی متفاوت با مذاکرات این رژیم و کشورهای غربی برای احیای توافق هسته‌‌‌ای 2015(برجام)  است.

 به گفته کارشناسان غربی، رژیم اخوندی در حال حاضر منابع کافی برای تولید تسلیحات هسته ای را دارا میباشد، هرچند که هنوز به غنی سازی بیشتری نیاز دارد. آژانس هشدار داد که این سفر در حالی انجام می شود که حاکمیت ایران به بالاترین سطح غنی سازی اورانیوم خود رسیده و در شرف دستیابی به سلاح هسته ای است.


1 سال و 5 ماه و 2 روز و 21 ساعت و 46 دقیقه پیش از این

بازرسان آژانس انرژی اتمی در اسرع وقت عازم ایران خواهند شد

بازرسان آژانس انرژی اتمی در اسرع وقت عازم ایران خواهند شد


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن