دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

صدها نویسنده و محقق ایرانی خواستار توقف اعدام در ایران شده اند

صدها نویسنده و محقق ایرانی خواستار توقف اعدام در ایران شده اند

صدها نویسنده، پژوهشگر، مترجم، فعال فرهنگی و ده ها تن از چهره های سرشناس ایرانی با صدور بیانیه ای به موج جدید اعدام ها در ایران اعتراض کرده و خواستار پایان هر چه سریعتر این جریان شوم شدند.

این نویسندگان و پژوهشگران در بیانیه ای نوشتند: ما امضاکنندگان این بیانیه اعتراض خود را به اعدام، این کشتار سازمان یافته رژیم دیکتاتوری ایران اعلام می کنیم و همراه با مردم آزادیخواه و برابری طلب ایران خواستار پایان دادن به این روند شوم هستیم.
آنها همچنین اصرار داشتند که رژیم جرأت نمی کند به مردم اجازه دهد ابتدایی ترین حقوق خود را مطالبه کنند و نظرات خود را بیان کنند. این رژیم با تهدید و ارعاب و اعدام مشروعیت خود را پنهان می کند و به زودی شاهد فروپاشی پایه های قدرت خود خواهد بود.
داریوش عاشوری، مراد فرهادپور، یوسف اباذری، فیروزه مهاجر، نازی عظیمه، فاطمه ولیانی، عباس مخبر و محسن یلفانی از امضاکنندگان این نامه هستند.
اعدام محسن شکاری و اعدام مجید رضا رهنورد در ملائ عام چند روز بعد در مشهد، بدون وکیل و با اعترافات اجباری زیر شکنجه، خشم مردم را برانگیخته است، اما رژیم ایران نسبت به واکنش مردم سهل انگاری می کند و با ارسال نامە ای حمایت و تشویق بە نیروهای سرکوبگر خود می خواهد از این راە مردم را بترساند.
در ادامەی این بیانیه ذکر شدەاست که تاکنون دادگاه رژیم ۲۲ تن از معترضان را به اعدام محکوم کرده است و بسیاری دیگر به اتهام محاربە و مفسد فی الارض محکوم شده اند. رژیم اخوندی این رقم را رسما اعلام کرده است وگرنه کشتار و اعدام مردم در کوردستان، بلوچستان و سایر شهرها به صورت مخفیانه ادامه دارد.
با گذشت نزدیک به سه ماه از شهادت ژینا امینی و آغاز قیام علیه رژیم ایران، این افزایش همچنان ادامه دارد و ایرانیان خارج از کشور برای اعتراض به رژیم اخوندی ایران به خیابان‌ها در سراسر جهان آمده‌‌‌اند.


1 سال و 5 ماه و 1 روز و 1 ساعت و 13 دقیقه پیش از این

صدها نویسنده و محقق ایرانی خواستار توقف اعدام در ایران شده اند

صدها نویسنده و محقق ایرانی خواستار توقف اعدام در ایران شده اند


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن