دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

شکنجه و تجاوز جنسی در زندان های ایران

شکنجه و تجاوز جنسی در زندان های ایران

بر اساس گزارش نیویورک تایمز برگرفتە از آخرین گزارش سی ان ان و بر اساس شهادت شاهدان و شواهد پزشکی، بسیاری از زندانیان در زندان های رژیم آخوندی مورد شکنجه و تجاوز جنسی قرار گرفته اند.

روزنامه نیویورک تایمز از شکنجه و تجاوز به زنان زندانی در زندان های رژیم خبر داد.
روزنامەی نیویورک تامیز در گزارشی تحت عنوان رژیم اخوندی از تعرض جنسی برای تحمیل عفاف بە زنان استفادە میکند بە تجاوز و ازار جنسی بە زنان در زندانهای رژیم اخوندی اشارە کرد.
در این گزارش آمادە کە معیارهای دورویی رژیم آخوندی این است کە رژیم زنان و دختران را به بهانه بی حجابی دستگیر می کند و سپس از طریق مزدوران و زندانبانان در زندان به آنها تجاوز می کند.
این روزنامه از تجاوز به دختر ۱۴ ساله ای خبر می دهد که روسری خود را در مدرسه برداشت و دور انداخت. نیویورک تایمز به نقل از کمپین حقوق بشر ایران گزارش داد که معصومه، ساکن یکی از محله های فقیرنشین تهران، پس از دستگیری به دلیل تجاوز جنسی، دچار پارگی اندام جنسی شده و درگذشت. بر اساس این گزارش، مادر وی پس از تصمیم به افشای این جنایت توسط مزدوران رژیم آخوندی ناپدید شد.
به گزارش نیویورک تایمز، برخی از قربانیان گفتند که مزدوران رژیم آنها را با فیلم و عکس تهدید کرده و به آنها گفته اند که سکوت کنند و اگر سکوت نکردند، عکس و فیلمهایشان را منتشر می کنند.
سی ان ان توانسته است تجاوز جنسی به آرمیتا عباسی ۲۰ ساله را که یک ماه پس از شروع قیام دستگیر شده بود، با مدارک شخصی کە در اختیار روزنامه قرار داده بود تایید کند.
همچنین در این گزارش آمده است که نیکا شاکرمی دختر ۱۶ ساله در مقابل چشمان مردم روسری خود را آتش زد و پس از دستگیری توسط مزدوران به شهادت رسید و آنان به خانواده وی اعلام کردند که وی خودکشی کرده است.
این روزنامه نوشت: قیام سراسری در ایران برای برداشتن حجاب نیست، بلکه برای سرنگونی یک رژیم فاسد، ضعیف، سرکوبگر و بی رحم است.
لازم بەذکر است دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل چندین گزارش از خشونت و تجاوز جنسی مزدوران رژیم را با مدرک تایید کرده اند.


1 سال و 5 ماه و 4 ساعت و 58 دقیقه پیش از این

شکنجه و تجاوز جنسی در زندان های ایران

شکنجه و تجاوز جنسی در زندان های ایران


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن