دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

سرکوب اعتراضات ایران باعث انزوای بیشتررژیم خواهد شد

سرکوب اعتراضات ایران باعث انزوای بیشتررژیم خواهد شد

بریتانیا، فرانسه و آلمان اعلام کردند که سرکوب اعتراضات ایران باعث انزوای بیشتر رژیم خواهد شد

بریتانیا، فرانسه و آلمان ضمن تاکید بر اینکه رژیم ایران هرگز نباید سلاح هسته‌‌‌ای تولید کند, بر این موضوع نیز تاکید کردند که نباید از حمله روسیه به اوکراین حمایت کند. همچنین هشدار داده‌‌‌اند که چنین فعالیت‌ها سرکوب های خشونت‌ آمیز و برخورد وحشیانه با اعتراضات مسالمت‌آمیز ایرانیان، تنها به انزوای بیشتر ایران منجر خواهد شد.

سه قدرت اروپایی و امضا کننده توافق هسته‌‌‌ای  بعد از اتمام جلسە شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد توافقنامە 2231، یکبار دیگر با صدور بیانیه‌‌‌ای دیگر از رژیم ایران خواستند از ارسال سلاح به گروه‌‌‌های مسلح فلسطینی شیعه در خاورمیانه خودداری کند.

این سه کشور همچنین از دبیرکل سازمان ملل خواستند تا هرگونه شواهدی مبنی بر انتقال تجهیزات، کالاها و فناوری یا خدماتی که برخلاف مفاد قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل باشد، بررسی و گزارش دهد.

پاریس، لندن و برلین بدون اشاره به جزئیات نوشتند: «ما در حال مذاکره با شرکای خود درباره اقدامات بعدی خود هستیم. در این بیانیه همچنین به سه فعالیت رژیم که ناقض قطعنامه شورای امنیت شده, اشاره شده است.

اولی مربوط به برنامه توسعه موشک های بالستیک رژیم است که با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در تضاد است.  این سه کشور اروپایی تاکید کرده‌‌‌اند که رژیم ایران از فناوری استفاده می‌کند که می‌تواند برای توسعه موشک‌های بالستیک دوربرد و قاره‌‌‌پیما، از جمله آزمایش وسایل پرتاب فضایی، استفاده شود.

 موضوع دوم مربوط به سلاح های هسته ای رژیم است که تهدیدی بزرگ برای منطقه و کل جامعه بین المللی محسوب می شود. رژیم ایران متهم به ارسال سلاح های پیشرفته برای گروه های شیعه فلسطینی مورد حمایتش در خاورمیانه است.

 بند سوم بیانیه سه کشور اروپایی ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین است. بریتانیا، آلمان و فرانسه نوشتند که این پهپادها برای هدف قرار دادن غیرنظامیان و زیرساخت‌های اوکراینی مورد استفاده قرار گرفته‌‌‌اند که نقض قطعنامه شورای امنیت است.  آنها به رژیم ایران هشدار دادند که از ارسال تسلیحات بیشتر به روسیه به ویژه موشک های بالستیک کوتاه برد خودداری کند.

 این سه کشور همچنین از دبیرکل سازمان ملل خواستند تا هرگونه شواهدی مبنی بر انتقال تجهیزات یا خدمات نظامی که نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است را بررسی و گزارش دهد.


1 سال و 4 ماه و 27 روز و 23 ساعت و 32 دقیقه پیش از این

سرکوب اعتراضات ایران باعث انزوای بیشتررژیم خواهد شد

سرکوب اعتراضات ایران باعث انزوای بیشتررژیم خواهد شد


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن