دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

ادامه قیام مردمی در ایران با راهپیمایی، شعار و آتش زدن نمادهای رژیم ایران

ادامه قیام مردمی در ایران با راهپیمایی، شعار و آتش زدن نمادهای رژیم ایران

قیام  مردم ایران به غیر از زاهدان در سایر شهرهای کوردستان و ایران ادامه یافت و مردم با تجمع در مراسم یادبود شهدا، سردادن شعار و آتش زدن نمادهای حکومت خشم خود را از رژیم آخوندی ابراز کردند.

 سیزدهمین جمعە تظاهرات مردم پس از جمعه خونین در جمعه 8دی ماە1401، ضد رژیم در زاهدان ادامه یافت، و سایر شهرهای کشور صحنه قیام های انقلابی مردم بود.

 بر اساس ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی، پیکر محمود احمدی که روز جمعه 9دی ماه در حمله سپاه پاسداران و نیروهای سرکوبگر در حمله به روستای پرسوراخ در حوالی ایذه به شهادت رسید، پس از تحویل ندادن جنازەی وی به خانواده اش در مراسمی نمادین، لباسهای او را بە خاک سپردند. 

در خرماباد مراسم چهلم حسین زرینجویی ،بلاگر کشته شده در تظاهرات این شهر با حضور گسترده مردم برگزار شد. وی که به بهانه حمایت از اعتراضات بازداشت شده بود، پس از آزادی به طرز مشکوکی جان باخت.  اما رسانه های رژیم می گویند او خودکشی کرده است.


 در گالیکش استان گلستان  شهروندان اهل سنت با تجمع در مقابل منزل مولوی محمدحسین گرگیج خواستار برگزاری مجدد نماز یکشنبه در آزادشهر شدند.


 پیش از این تجمع، کمپین فعالان بلوچ گزارش داده بود که نیروهای سرکوبگر رژیم با لباس غیرنظامی سعی کردند صبح جمعه به خانه این  روحانی تیراندازی کنند مردم داوطلبانە از او حمایت میکنند و از این حادثە جلوگیری میکنند و بە این افراد حملە میکنند و آنها را از محل دور و فراری میدهند.

 شعارهای گسترده علیه رژیم آخوندی در نقاط مختلف کشور ادامه یافت.  شهروندان تهرانی شب ها در نقاط مختلف پایتخت از جمله تهرانپارس، وردآورد، نارمک، سعادت آباد، ولنجک، مجیدیه، ستارخان و فرمانیه علیه نظام شعار سر می دهند.

غروب جمعه شهروندان در محله های مختلف کرج علیه علی خامنه ای و نظامش شعار سر دادند.

 در ویدئوی دیگری که در شبکه های اجتماعی منتشر شده، دختری روی دیوار شعارهایی علیه علی خامنەای می نویسد: «عمامه رهبری وقتشە کە بپری".  در همین حال، سایر اشکال نافرمانی مدنی نیز در حال گسترش است.  یکی از اهالی خرمشهر در ویدئویی می گوید برای حمایت از زنان و دخترانی که حجاب اجباری را رها کرده اند، دستبند زن،زندگی، آزادی حک شده را به آنها هدیه داده است.

 اگرچه بیش از سه ماه از قیام انقلابی مردم ایران می گذرد، اما انتشار اعلامیه ها و بیانیه های اعتراضی همچنان ادامه دارد. خانواده مهدی کابلی 15 ساله که در جریان اعتراضات گرگان توسط نیروهای سرکوبگر رژیم به شهادت رسید از مردم خواستند ساعت 14 روز شنبه در مراسم ختم فرزندشان در امامزاده روان آباد روستای کفشگیری گرگان شرکت کنند.

 جوانان محله های تهران نیز از مردم خواستند در حمایت از بازار خود و کسبه بازار بزرگ تهران ساعت 11 صبح روز شنبه به خیابان ها بیایند.





 


1 سال و 4 ماه و 19 روز و 6 ساعت و 9 دقیقه پیش از این

ادامه قیام مردمی در ایران با راهپیمایی، شعار و آتش زدن نمادهای رژیم ایران

ادامه قیام مردمی در ایران با راهپیمایی، شعار و آتش زدن نمادهای رژیم ایران


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن