دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

اعتصاب زندانیان در حال افزایش است و وضعیت بسیاری از آنها وخیم شده است

اعتصاب زندانیان در حال افزایش است و وضعیت بسیاری از آنها وخیم شده است

با افزایش فشار بر زندانیان، اعتصاب  غذای آنها در زندان ها افزایش یافته و گزارش ها حاکی از آن است که سلامت بسیاری از زندانیان در خطر است و مجازات های سنگینی نیز برای معترضان در نظر گرفته شده است.  رژیم شروع به دستگیریهای گروهی و مفقود کردن هموطنان و اخراج بسیاری از معلمان و دانش آموزان کرده است.

  محمدرضا اژهر، جوان 18 ساله ای که 10 شهریورماه در مشهد دستگیر شد، در پیامی صوتی که در فضای مجازی منتشر شد، گفت: رگ چشمش بر اثر استرس پاره شده و داروی نامشخصی به او در داروخانه زندان داده شده است.

  آرمیتا عباسی و حداقل 14 زندانی دیگر از روز دوشنبه در زندان کرج دست به اعتصاب غذا زده اند.

  ژاسمین حاج میرزا محمدی، شهروند ۲µ ساله که پس از بازداشت در مراسم عزاداری حدیث نجفی نیز به پنج سال حبس محکوم شده بود، از روز دوشنبه در زندان کچوی کرج دست به اعتصاب غذا زده است.

  جمعی از شهروندان شهرستان رودهن در ویدئویی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است در حمایت از ژاسمین حاج میرزا محمدی در کنار نماد شهر محل زندگی وی، گل و یادگاری می گذارند.

 در همین حال، یک منبع نزدیک به حمیده زارایی، یکی از بازداشت شدگان مراسم چهلم حدیث نجفی، گفت که وی در اعتراض به وضعیت خود در زندان کچو دست به اعتصاب غذا زده است.  به گفته وی، حمیده زارعی از کم خونی و فشار خون پایین رنج می برد و این اعتصاب برای زندگی او به شدت خطرناک بود.

  این منبع همچنین گفت که حمیده زارعی در دوران بازداشت به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.  دادگاه او در 8 مهر به ریاست قاضی آصف به صورت ویدئویی برگزار شد و او اجازه نداشت وکیل داشته باشد.

  در پی موج دستگیری ها، کمپین فعالان بلوچ گزارش داد که نیروهای سرکوبگر سپاه پاسداران رژیم به یک سالن ورزشی در شهر کریم آباد زاهدان یورش بردند و حداقل 30 شهروند بلوچ را دستگیر کردند.

  در همین حال گروه تلگرامی دانشجویان متحد از اخراج فرشید نوروزی، مدرس ادبیات انگلیسی دانشگاه مازندران به دلیل حمایت از دانشجویان معترض خبر داد.  وی با وجود فشارهای امنیتی از ارائه لیست دانشجویان اعتصابی خودداری کرد و با اخراج یکی از آنها مخالفت کرد.

با گذشت هفته ها از جمعه خونین زاهدان، سرکوب معترضان در سیستان و بلوچستان ادامه دارد، مولوی عبدالحمید، امام جماعت زاهدان در صفحه شخصی خود حمله نیروهای سرکوبگر رژیم به مردم در این مراسم را ناعادلانه و بی رحمانه خواند. شعارهای برخی از حاضران نمی تواند بهانه یا دستوری برای حمله به مردم داغدار و ناتوان باشد.


1 سال و 4 ماه و 13 روز و 21 ساعت و 17 دقیقه پیش از این

اعتصاب زندانیان در حال افزایش است و وضعیت بسیاری از آنها وخیم شده است

اعتصاب زندانیان در حال افزایش است و وضعیت بسیاری از آنها وخیم شده است


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن