دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

واشنگتن حضور نیروهای رژیم ایران در پاناما را زیر نظر دارد

واشنگتن حضور نیروهای رژیم ایران در پاناما را زیر نظر دارد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه 7بهمن ماە بە اژانس خبری فری بیکن گفت :که این وزارتخانه در حال بررسی بیانییەی اخیر رژیم ایران مبنی بر مستقر کردن کشتی های جنگی اش در ماە آیندە در بندر پاناما است.

بر اساس اسناد منتشر شده از سوی نیروی دریایی برزیل، دو ناو جنگی رژیم ایران که یکی از آنها موشک های کروز ضد کشتی، اژدر و توپ های دریایی را حمل می کند، هم اکنون در برزیل مستقر هستند.
سخنگو وزارت خارجەی امریکا گفت: ما از ادعای نیروی دریایی رژیم ایران مطلع هستیم. ما کماکان به نظارت بر تلاش های رژیم ایران برای ایجاد نیروهای نظامی در نیم کرەی غربی ادامه می دهیم.
این رسانەی امریکایی نوشت: رژیم ایران در سال‌های اخیر بر انتقال نیروهای نظامی اش به کشورهای آمریکای لاتین برای تقویت روابط با رهبران ضدآمریکایی به‌‌‌ویژه ونزوئلا تمرکز کرده است.
بە گفته فری‌بیکن، نفوذ فزاینده رژیم ایران در آمریکای لاتین یک مشکل منحصر به فرد برای دولت بایدن ایجاد کرده است، و تعدد روز افزون دیکتاتوری‌های منطقه‌‌‌ای به تهران برای پیدا کردن جای پا، در این منطقه کمک کرده است.
افزایش حضور کشتی‌های جنگی رژیم ایرانی در آمریکای لاتین نشانگر این است که حاکمیت آخوندی قصد دارد از منافع خود در این منطقه با زور محافظت کند.
بە گفته این روزنامە، با توجه به خیزش مردمی در ایران، مداخله این حاکمیت در جنگ اوکراین، و مسئله هسته‌‌‌ای تسلیحاتی ، دولت بایدن برای واکنش نشان دادن به موضوع حضور نظامی رژیم ایران در آمریکای لاتین در تنگنا قرار گرفته است.


1 سال و 3 ماه و 22 روز و 16 ساعت و 57 دقیقه پیش از این

واشنگتن حضور نیروهای رژیم ایران در پاناما را زیر نظر دارد

واشنگتن حضور نیروهای رژیم ایران در پاناما را زیر نظر دارد


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن