دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

آمریکا بە موازع رژیم ایران در سویە حملە کرد

آمریکا بە موازع رژیم ایران در سویە حملە کرد

جان کربی، سخنگوی  کاخ سفید، تاکید کرد حملات ایالات متحده در سوریه با هدف محافظت از سربازان آمریکایی مستقر در این کشور، که گروه «داعش» و گروه‌‌‌های مسلح مورد حمایت حکومت ایران، همچنان در آن عامل تهدید هستند، ادامه دارد.

کربی افزود که در حمله امروز به پایگاهی آمریکایی در شمال شرق سوریه، هیچ سرباز آمریکایی زخمی نشد. او این حمله را واکنش اولیه به حملاتی دانست که واشنگتن جمعه در منطقه انجام داد.

سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید گفت: «عجیب نیست زمانی که ما چنین حمله تلافی جویانه‌‌‌ای انجام دهیم، این حمله بلافاصله با شلیک موشک‌هایی که به اهدافشان اصابت نمی‌کند، پاسخ داده شود. واکنشی که طی آن کسی مصدوم نشد و هیچ‌گونه زیان‌ جانی به آمریکایی‌ها وارد نیامد.»

مواضع کربی در پی حملات هوایی «دقیق» شامگاه پنج‌شنبه آمریکا در شرق سوریه، در پاسخ به حمله پهپادی که به کشته‌‌‌شدن یک پیمانکار آمریکایی و مصدومیت شش نفر دیگر انجامید، اعلام شد.بر اساس بیانیه روز گذشته وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون»، «یک مرکز تعمیر و نگهداری در پایگاه نیروهای ائتلاف در نزدیکی حسکه در شمال شرق سوریه، هدف حمله پهپادی قرار گرفت که طی آن یک پیمانکار آمریکایی کشته و پنج نظامی آمریکایی و یک پیمانکار آمریکایی دیگر زخمی شدند.»

«پنتاگون» اعلام کرد که بنابر ارزیابی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، این پهپاد «منشأ ایرانی» دارد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا بامداد جمعه گفت که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به حمله پهپادی به پایگاه نیروهای ائتلاف، دستور حمله به تاسیساتی در شرق سوریه را داد که تحت کنترل نیروهای مرتبط با سپاه پاسداران است.واشینگتن رهبری ائتلاف بین‌المللی علیه گروه «داعش» را در دست داشته و ٩٠ ٠  سرباز آمریکایی در چارچوب نیروهای ائتلاف در مناطق تحت کنترل جنگجویان ک٠رد و پایگاه‌‌‌هایی در استان حسکه (شمال شرقی)، رقه (شمال) و دیرالزور (شرق) مستقر هستند. دیدبان حقوق بشر سوریه: تعداد کشته‌‌‌شدگان حمله آمریکا به مواضع نیروهای سپاه تروریستی پاسداران ایران در شرق سوریه به ١٤ نفر رسید.


1 سال و 1 ماه و 24 روز و 16 ساعت و 36 دقیقه پیش از این

آمریکا بە موازع رژیم ایران در سویە حملە کرد

آمریکا بە موازع رژیم ایران در سویە حملە کرد


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن