دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

تشدید تدابیر و مجازات‌‌های حکومتی علیه زنان مخالف حجاب اجباری در ایران

تشدید تدابیر و مجازات‌‌های حکومتی علیه زنان مخالف حجاب اجباری در ایران

در واکنش به تداوم مخالفت زنان ایرانی با قانون حجاب اجباری،سردمداران رژیم آخوندی با اعمال سخت‌‌گیری‌های بیشتری علیه زنان و دختران، آنها را به‌‌‌دلیل عدم پایبندی به حجاب اجباری، تهدید و تحت پیگرد قرار می‌دهند.
روزنامه «همشهری»، یک‌شنبه، ٢٠  فروردین به نقل از علی نسائی، دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی، نوشت «همسایگان باید اگر فردی در ساختمان محل سکونت آن‌ها حجاب را رعایت نمی‌کند، به پلیس گزارش دهند».اظهارات نسائی در ادامه رویکردی است که گفته می‌شود با هدف رو در رو قرار دادن اقشار جامعه ایران مطرح می‌شود.
پیشتر نیز پاسدار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی رژیم ایران، شنبه ٢٦ فروردین را به‌‌‌عنوان ضرب‌الاجلی برای برخوردهای سختگیرانه‌‌‌تر با زنانی که از پوشیدن حجاب اجباری سرباز می‌زنند، اعلام کرده بود.
رادان به رسانه‌‌‌ها گفته بود، «از هفته آینده افرادی که از حجاب اجباری سر باز میزنند، ابتدا تذکر می‌گیرندØ› سپس به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.»
رادان همچنین مدعی شده بود که تمام اصناف که کارمندان آن‌ها حجاب دلخواه خود را انتخاب میکنند، یک‌بار اخطار می‌گیرند و بعد پلمب می‌شوند.
همزمان با این اظهارات رادان، احمد وحیدی، وزیر رژیم نیز در گفت‌وگویی با استانداران، «کشف حجاب» را جرم خوانده و گفت: «دستگاه‌‌‌های متولی امر عفاف و حجاب مکلف به اجرای قانون در این زمینه هستند و تکالیف قانونی خود را با استفاده از سازوکار‌های مشروع و قانونی با رعایت حرمت و کرامت انسانی اجرا و با هنجارشکنان هم برخورد می‌شود.»
این همه در حالیست که پیشتر، پلیس سرکوبگر رژیم آخوندی در بیانیه‌‌‌ای از نصب دوربین‌هایی «هوشمند» برای شناسایی زنانی که از پوشیدن حجاب اجباری سرباز می‌زنند، خبر داده بود. پلیس همچنین تهدید کرده بود که در صورت عدم رعایت حجاب اجباری، خدمات اجتماعی و عمومی به زنان داده نخواهد شد.
همچنین ویدیوهایی که از متروی تهران منتشر شده نیز نشان می‌دهد که ماموران در ورودی ایستگاه‌‌‌ها زنان را وادار می‌کنند که حجاب بر سر کنند و در غیر این صورت از ورود آن‌ها به داخل ایستگاه و سوار شدن به مترو جلوگیری می‌کنند.
با این وجود، رسانه‌‌‌های حکومتی، روز دوشنبه ٢١ فروردین، تصاویری را از مراسم حکومتی «شب قدر» منتشر کردند و با نشر تصاویری از برخی افراد، مدعی شدند که زنان با هر پوششی، در این مراسم شرکت کرده‌‌‌اند. 


1 سال و 1 ماه و 8 روز و 23 ساعت و 22 دقیقه پیش از این

تشدید تدابیر و مجازات‌‌های حکومتی علیه زنان مخالف حجاب اجباری در ایران

تشدید تدابیر و مجازات‌‌های حکومتی علیه زنان مخالف حجاب اجباری در ایران


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن