دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

تداوم حملات شیمیایی به مدارس دخترانه در چندین شهر ایران

تداوم حملات شیمیایی به مدارس دخترانه در چندین شهر ایران

در پی تداوم مسمومیت‌های گسترده در مدارس ایران پس از تعطیلات نوروزی، گزارش‌های دوشنبه بیست و یکم فروردین، از مسمومیت‌های گسترده در چند مدرسه دخترانه در شهرهای مختلف خبر می‌دهند.
ویدیوی منتشر شده در شبکه‌‌‌های اجتماعی، نشان می‌دهد که دانش‌آموزان مدرسه‌‌‌ دخترانه‌‌‌ «بنت‌الهدی» در تهران دچار مسمومیت‌ شدند. همزمان دانش‌آموزان مدرسه‌‌‌ دخترانه‌‌‌ «صدر» کرج دچار مسمومیت‌ شده و شماری از آنها به مراکز درمانی منتقل شده‌‌‌اند. بنا به گزارش‌ها، دانش‌آموزان مدرسه‌‌‌ دخترانه‌‌‌ «فرزانگان» در سنندج هم دچار مسمومیت شدند. در ادامه حملات شیمیایی به فضاهای آموزشی در ا٠یران، دانش‌آموزان مدرسه دخترانه «نرگس» در شهر خوی هدف حمله قرار گرفته و دچار مسمومیت شدند. پیشتر گزارش شده بود که روز گذشته دست‌کم ٩ مدرسه در شهرهای سقز، سنندج، دیواندره و ارومیه مورد حمله شیمیایی قرار گرفتند.
همچنین بر اساس گزارش‌ها روز بیستم فروردین هم ٣٠  دانش‌آموز مدرسه «قدسیه» در روستای ورجوی در مراغه، مسموم و به مراکز درمانی منتقل شدند.
حملات شیمیایی به مدارس دخترانه و سپس برخی خوابگاه‌‌‌های دختران دانشجو از حدود پنج ماه پیش از شهر قم و بروجرد آغاز شد و به مرور به کل ایران گسترش یافت.
به‌‌‌رغم ادعای فریبکارانە تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بررسی علل مسمومیت دانش‌آموزان در مجلس ارتجاع رژیم ، عواملی که در بروز این مسمومیت‌ها نقش دارند، ماهیت و نیز روشی که عاملان برای مسموم‌سازی از آن استفاده کرده‌‌‌اند تاکنون نامشخص مانده است.


1 سال و 1 ماه و 9 روز و 3 ساعت و 13 دقیقه پیش از این

تداوم حملات شیمیایی به مدارس دخترانه در چندین شهر ایران

تداوم حملات شیمیایی به مدارس دخترانه در چندین شهر ایران


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن