دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

تداوم فشارها بر روحانیون اهل سنت در ایران

تداوم فشارها بر روحانیون اهل سنت در ایران

کانال تلگرامی وب‌سایت «رسانک» که اخبار نقض حقوق بشر در بلوچستان را پوشش می‌دهد، خبر داد که یک معلم و روحانی اهل سنت پس از ٣٤ سال خدمت در آموزش و پرورش در بیرجند از کار اخراج شده است.
رسانک، چهارشنبه ٢٣ فروردین در گزارشی، نوشت که «علی‌رضا اصغری درمیان»، در بهمن ماه ١٤٠ ١، با فشار وزارت اطلاعات شهرستان بیرجند، پس از سی و چهار سال خدمت در آموزش و پرورش، طی حکمی از شغل معلمی کنار گذاشته شده و از هر گونه فعالیت در بخش آموزش و پرورش منع شده است.
این معلم و روحانی اهل سنت، در ٧ آبان ١٤٠ ١، پس از یورش نیروهای سرکوبگر اداره تروریستی اطلاعات بیرجند به منزلش، بدون ارائه حکم قضایی، بازداشت و در ١٢ آبان با قید وثیقه سنگین دو میلیارد تومانی تا زمان صدور حکم نهایی آزاد شد.
به گزارش رسانک، اتهامات این شهروند از سوی دادگاه ویژه روحانیت مشهد، «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به خامنەای» عنوان شده است.
تعقیب قضائی و پرونده‌‌‌سازی علیه روحانیون اهل سنت، به‌‌‌ویژه در استان‌های سیستان و بلوچستان، گلستان و ک٠ردستان، همزمان با همراهی شماری از این روحانیون با اعتراضات ضد‌حکومتی سراسری در ایران در پاییز و زمستان ١٤٠ ١، شدت گرفتە است.


1 سال و 1 ماه و 7 روز و 21 دقیقه پیش از این

تداوم فشارها بر روحانیون اهل سنت در ایران

تداوم فشارها بر روحانیون اهل سنت در ایران


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن