دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

آمریکا نیروهایش را در خلیج فارس تقویت می‌کند

آمریکا نیروهایش را در خلیج فارس تقویت می‌کند

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا می‌گوید در واکنش به آنچه «اقدامات بی‌ثبات‌کننده» حاکم٠یت ایران در ماه گذشته ، آمریکا نیروهایش را در خلیج فارس تقویت می‌کند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت به دنبال اقدام نیروهای نظامى حاکم٠یت ایران در توقیف کشتی‌های تجاری عبوری از تنگه هرمز و دیگر آبراه‌‌‌های استراتژیک، ایالات متحده موضع دفاعی خود را با گشت‌زنی‌های بیشتر در خلیج فارس تقویت خواهد کرد.
کربی به خبرنگاران گفت: «ایالات متحده به قدرت‌های خارجی یا منطقه‌‌‌ای اجازه نخواهد داد که آزادی کشتیرانی از طریق آبراه‌‌‌های خاورمیانه از جمله تنگه هرمز را به خطر بیندازند.» او افزود هیچ توجیهی برای اقدامات ایران برای مداخله، آزار و اذیت یا حمله به کشتی‌های تجاری وجود ندارد.

 

اظهارات جان کربی پس از آن منتشر شد که سپاه پاسداران یک نفتکش با پرچم پاناما را در حالی که در حال عبور از تنگه هرمز بود، توقیف کردند. چند روز قبل از آن هم نیروی دریایی ارتش آخوندها یک نفتکش عبوری را در دریای عمان توقیف کردند.
آمریکا اعلام کرد تا سال آینده بیش از ۱۰۰ شناور بدون سرنشین در خلیج فارس مستقر می‌کند
مقام‌های آمریکایی می‌گویند حاکم٠یت ایران در دو سال گذشته حقوق ناوبری ۱µ کشتی تجاری با پرچم بین المللی را مورد آزار، حمله یا مداخله قرار داده است.
ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین اعلام کرد که با متحدان منطقه‌‌‌ای برای افزایش گشت زنی در اطراف تنگه هرمز همکاری می‌کند.


1 سال و 6 روز و 21 ساعت و 40 دقیقه پیش از این

آمریکا نیروهایش را در خلیج فارس تقویت می‌کند

آمریکا نیروهایش را در خلیج فارس تقویت می‌کند


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن