دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

برگزاری مراسم چهلمین سالروز قتل‌عام µ۹ جوان مهاباد

برگزاری مراسم چهلمین سالروز قتل‌عام µ۹ جوان مهاباد

زنان آزادیخواه مهاباد در چهلمین سالروز قتل‌عام µ۹ جوان این شهر توسط حکومت فاسد آخوندی ایران، یاد این جانباختگان با برپایی تجمعی یاد شهیدان را گرامی داشتند.

حکومت جنایتکار آخوندی در تاریخ دوازدهم خرداد ماه ۱۳۶۲ به بهانه کشته شدن محمد بروجردی از فرماندهان سپاه تروریستی پاسداران با یورش به شهر مهاباد تعداد µ۹ نفر از جوانان و نوجوانان شهر را قتل عام کرد!
این جنایت در دولت میرحسین موسوی و با مشارکت محمد رضا جلایی‌پور، فرماندار مهاباد و ملا حسنی، نماینده خمینی دجال در ارومیه صورت گرفت. خانواده تعدادی از جوانان اعدام شده در ٣٩ سال پیش در قبرستان مهاباد گردهم آمدند تا یاد عزیزان از دست رفته را گرامی بدارند. ماموران رژیم که از هرگونه تجمعی هراس دارند با ساچمه زن به سمت خانواده جانباختگان آزادی شلیک کردند تا جمعیت را متفرق سازند. کە در جریان این حمله وحشیانه ماموران خامنه‌‌‌ای چند نفر زخمی شدند.
١٢خرداد ١٣٦٢، حمیدرضا جلایی پور فرماندار شهر مهاباد با انتشار اطلاعیه‌‌‌ای، از اعدام ٥٩ جوان مهابادی خبر داد. انتشار این خبر، ساکنان شهر را در بهت و حیرت فرو برد. چون اکثر اعدامی‌ها کمتر از ١٨ سال سن داشتند و دانش‌آموز دبیرستان بودند که بدون محاکمه تیرباران شدند.

11 ماه و 16 روز و 21 ساعت و 19 دقیقه پیش از این

برگزاری مراسم چهلمین سالروز قتل‌عام µ۹ جوان مهاباد

برگزاری مراسم چهلمین سالروز قتل‌عام µ۹ جوان مهاباد


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن