دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

قتل یک زندانی سیاسی ک٠رد زیر شکنجه اطلاعات ارومیه

قتل یک زندانی سیاسی ک٠رد زیر شکنجه اطلاعات ارومیه

موسی اسماعیلی زندانی سیاسی ک٠رد، ۳۲ ساله، متاهل و پدر دو فرزند خردسال و اهل روستای پسوی از توابع شهرستان پیرانشهر زیر شکنجه عناصر اداره تروریستی اطلاعات ارومیه به قتل رسیده است.

بر اساس گزارش ها، اداره تروریستی اطلاعات ارومیه، روز شنبه هفدهم تیر ماه پس از ۶۲ روز بازداشت موسی اسماعیلی با خانواده این زندانی سیاسی ک٠رد تماس گرفته و "بدون هیچ گونه توضیحی" به آنها اعلام کرده‌‌‌‌اند که جهت تحویل پیکر فرزندشان به این نهاد امنیتی مراجعه کنند.
مسئولان این نهاد تروریستی پس از مراجعه خانواده وی اعلام کرده‌‌‌اند فرزند شما م٠رده و نه تنها جنازه را به این خانواده تحویل ندادەاند، بلکه به آنها نیز گفته شده که حق برگزاری مراسم ختم را نیز ندارند.موسی اسماعیلی، شامگاه یک‌شنبه هفده اردیبهشت ماه توسط نیروهای اداره تروریستی اطلاعات بدون هیچ گونه مراتب و الزامات قضایی بازداشت و خودروی شخصی وی نیز توقیف شده بود.
خانواده اسماعیلی قویا٠‹ اعلام می‌دارند که فرزندشان زیر شکنجه ماموران امنیتی کشته شده است. همچنین این مسئله قابل توجه است که جسد باگذشت زمان قابل توجهی از مرگ در سردخانه نگهداری شده که در نهایت روز شنبه خانواده ی وی را مطلع کرده‌‌‌اند. نهادهای امنیتی همچنین خانواده اسماعیلی را تهدید کرده‌‌‌اند که هر گونه اطلاع‌رسانی و رسانه‌‌‌ای کردن موضوع عواقب جدی برای آنان خواهد داشت.
 لازم به ذکر است که موسی اسماعیلی از زمان بازداشت هیچ تماسی با خانواده نداشته و پیگیری‌های مکرر خانواده‌‌‌‌ او در نهادهای متعدد امنیتی و قضایی با سکوت مقامات مواجه شده است.

10 ماه و 10 روز و 15 ساعت و 18 دقیقه پیش از این

قتل یک زندانی سیاسی ک٠رد زیر شکنجه اطلاعات ارومیه

قتل یک زندانی سیاسی ک٠رد زیر شکنجه اطلاعات ارومیه


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن